• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Gammal fransos får tjänstgöra ikväll.
7DAC906D-C0E5-47AE-AFC4-912A131D6D53.jpeg
 

JoakimFOH

Breitling
Jaha! Här kommer ett första inlägg från mig som ny medlem i forumet och med ett relativt nytt intresse i livet :)
Är på jakt efter min första automat-dykare, och har kikat på följande: Certina DS Action, Glycine Combat och Hydroconquest.
Tips på dessa, andra jag missat, och en hög inspiration mottages gärna!
 

Kreacon

Audemars
Jaha! Här kommer ett första inlägg från mig som ny medlem i forumet och med ett relativt nytt intresse i livet :)
Är på jakt efter min första automat-dykare, och har kikat på följande: Certina DS Action, Glycine Combat och Hydroconquest.
Tips på dessa, andra jag missat, och en hög inspiration mottages gärna!
Välkommen! Skrolla tråden och köp och sälj, finns massa goa micros och affordables i den prisklassen!
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Jaha! Här kommer ett första inlägg från mig som ny medlem i forumet och med ett relativt nytt intresse i livet :)
Är på jakt efter min första automat-dykare, och har kikat på följande: Certina DS Action, Glycine Combat och Hydroconquest.
Tips på dessa, andra jag missat, och en hög inspiration mottages gärna!

Alla 3 är utmärkta val.
Certinan är störst med 43 mm och lång lug2lug... Longines finns i flera olika storlekar... passa på att testa hos nån ÅF.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Ligger i sängen med Bulovan och funderar på om deras nya affordabla GMT kan vara ett alternativ till Seiko 5 GMT. Bulovas är till skillnad från Seikos variant en äkta GMT och har en trevlig karta på urtavlan.
4A588978-0066-4FD0-8855-BD0333DB5ACC.jpeg

Kommer nog komma ut mycket mikro gmt nu när både Seiko och Miyota kommit med nya verk så kan vara smart att ha lite is i magen. Läste att bl.a Eddie/Timefactors hade en klocka på G med Miyotaverket.

Edit: dessa var trevliga :) Har nya seiko-verket. Vet dock inte hur deras kvalitet är nu för tiden.
3C72BF29-FFC0-43F4-BC27-9FA68D67B41B.jpeg
 
Senast ändrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Kommer nog komma ut mycket mikro gmt nu när både Seiko och Miyota kommit med nya verk så kan vara smart att ha lite is i magen. Läste att bl.a Eddie/Timefactors hade en klocka på G med Miyotaverket.
Ja. Miyota-verket är ju vad som gör Bulovan (relativt) överkomlig. Tyckte den var så fin, men möjligt att mikromärkena får ner priset några tusenlappar.
 

Kreacon

Audemars
Ja den är rolig måste jag säga 😁 Ingen aning, slutet 80 tal skulle jag gissa :)
Googlade lite igår, PL grundades 1977 av Béatrice och Jean-Paul Burgun. Boetten är en Monnin 844 och klockan är från sent 80-tal. Ronda 515. Ett samarbete mellan ett PL och nåt Schweiziskt företag (glömt namnet). Ex i mint kondition har gått för mellan 100-140 euro. Vad gav du på tratten? Känns som ett fynd! 🙂
 
Topp