• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Storlek insert till vintage Tudor.

Hammars

Basic
Någon som vet om äldre Tudor Snowflake har samma storlek på bezel insert som äldre Rolex? Jag har en äldre Tudor 7016 och det insertet är lite trasigt. Tills vidare vill jag sätta på ett AM insert. Säljaren säger det är samma storlek med ville kolla ändå, inte på grund av priset utan tiden det tar att få det levererat.

Någon onlinebutik (inte eBay) som säljer dessa?
Finns på ebay för dryga 300kr men av olika anledningar vill jag inte handla där. Bör väl finnas någon spare parts butik online?
AD har. Ta bort ditt trasiga och låt dem sätta dit ett serviceinsert. Vill du ha tips på aftermarket så tror jag att du är på fel ställe. Du hittar dock säkert om du bara fortsätter att söka.

AD har. Ta bort ditt trasiga och låt dem sätta dit ett serviceinsert. Vill du ha tips på aftermarket så tror jag att du är på fel ställe. Du hittar dock säkert om du bara fortsätter att söka.
Talade med Nymans som vägrade nyss. Bara insert till korrekt modeller och denna var för gammal.

Så pass. Jag vet kanske vilken del som är korrekt? Men tråkigt om du inte får köpa ett serviceinsert från AD.
Nej, bara plain konstig. Jag förklarar att jag kontaktat Rob Engström i mitt egna ärende. Och du ifrågasätter detta, det är bara plain konstigt. Det ligger ju i mitt intresse att få tag på ett insert som passar. Som sagt, bara plain weird.

Nej, bara plain konstig. Jag förklarar att jag kontaktat Rob Engström i mitt egna ärende. Och du ifrågasätter detta, det är bara plain konstigt. Det ligger ju i mitt intresse att få tag på ett insert som passar. Som sagt, bara plain weird.
Då ber jag om ursäkt. Det förvånar mig enormt att de inte kan hjälpa dig. Framförallt om de säger att de inte kan sätta ett Rolex serviceinsert på en Tudor.

Behöver du ett blått eller svart?

Då ber jag om ursäkt. Det förvånar mig enormt att de inte kan hjälpa dig. Framförallt om de säger att de inte kan sätta ett Rolex serviceinsert på en Tudor.

Behöver du ett blått eller svart?

Jag skulle behöva ett svart. Jag har beställt ett från StSupply men sitter du på ett till ett ok pris så köper jag det gärna.

Jag skulle behöva ett svart. Jag har beställt ett från StSupply men sitter du på ett till ett ok pris så köper jag det gärna.
Jag tror fortfarande på att en AD skulle kunna sälja ett svart original serviceinsert till dig för en tusenlapp eller två. Men är du happy med aftermarket så antar jag att vi kan stänga diskussionen.

Ett orignal tidskorrekt insert kostar i krokarna 20-30k i riktigt bra skick.

Jag tror fortfarande på att en AD skulle kunna sälja ett svart original serviceinsert till dig för en tusenlapp eller två. Men är du happy med aftermarket så antar jag att vi kan stänga diskussionen.

Ett orignal tidskorrekt insert kostar i krokarna 20-30k i riktigt bra skick.

Jag har ett original som sitter på klockan idag, det är dock lite trasigt. Skulle jag få tag på ett original via AD skulle jag nog köpa det. Men fick som sagt inget gensvar alls vare sig från Nymans (talade med Bella/Ella) eller Rob Engström`s urmakare. Lite tråkigt. Talade med UrBrev angående bara byta pärlan men han trode inte det var varaktigt på längre sikt.

Jag har ett original som sitter på klockan idag, det är dock lite trasigt. Skulle jag få tag på ett original via AD skulle jag nog köpa det. Men fick som sagt inget gensvar alls vare sig från Nymans (talade med Bella) eller Rob Engström`s urmakare. Lite tråkigt.
Onekligen tråkigt om de inte längre vill reparera gamla klockor.

Jag hade testat gå in till butiken med klockan så tror jag det finns goda chanser att det löser sig. Anar att det eventuellt blir missförstånd över telefon.

Om du vill och har tiden så slå dem en signal och hävda du äger min klocka, dvs att du verkligen ville kolla om dem inte kan hjälpa till. Säg du ringde häromdagen bara.
Jag tycker nog att jag hjälpt dig här tillräckligt. Testa gå in och visa dem klockan så tror jag att du har goda chanser att lösa ditt problem.

Men fullt möjligt att man inte längre vill serva gamla klockor.

Tillbaka
Topp