• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Storlek på klocka rockar bäst till skjorta.

Stomatologen

Patek
2-Faktor
36mm datejust skulle jag säga men det beror ju även på armens omkrets.
En 16014 med vit tavla sätter som en smäck:)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
DJ i stål funkar alltid. Vill du sen går ännu mer under radarn så köper du med slät ring.

Som min menar du? ;)

image.jpg

image.jpg


Skämt åsido!

Till TS: Du skriver att du funderar på LLD. Jag bär kostym/kavaj/skjorta i jobbet och den gick inte under manschetten utan "våld". Sålde den... LLD är jäkligt lång lugg-lugg så om du inte har riktigt breda ärmslut så lär den fastna. Alternativet är att du knäpper upp sista knappen på ärmen.

Nu bär jag två olika Datejust och de funkar till kläderna. Den ena lite blingigare (se bilder ovan) och den andra mer enkel.

image.jpg
 

Konsul

Cartier
Blir kontorsråtta i september och antar att det finns en del här på forumet som glider i skjortor till daglig dags. Vilken storlek på klocka rockar bäst till skjorta??
Som ny på en av big four av redovisningsbyråerna undrar jag även vilken prisklass på klocka som det anses vara okej att börja karriärstegen med?
När det gäller storlek är väl de flesta av oss överens om att 36,3 är det naturliga valet. Väljer du annan storlek, riskerar du snabbt att tröttna...
 

Ale

Cartier
Fjanterier. Miljarders miljarder säger jag. Är man inte trygg nog att stå upp mot jante och fjantarna så ska man inte bära klocka. En ödmjuk och trevlig kille med en RM på handleden får nog bättre bemötande än en otrevlig person med en smp på handleden.
Exakt, verkligen fjantigt. Många gånger är det dessutom de som tjatar om jantelagen som är mest jante. Sluta gnäll och kom med i matchen. Känner absolut inte att nån bryr sig mer om dyr klocka i Sverige än i tex USA. Var inte så känsliga! :rolleyes:
 
Topp