Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
+1En undran och förhoppning.
Borde inte säljare som är jätteaktiva på Lifestyle, och som inte bidrar med ett enda klockrelaterat inlägg här på KS börja göra rätt för sig?
Betala för att kunna annonsera, till exempel en massa massa parfymdekanter?
Borde inte säljare som är jätteaktiva på Lifestyle, och som inte bidrar med ett enda klockrelaterat inlägg här på KS börja göra rätt för sig?
Innefattar lösningen pansarplåt och tungmetall??Vi har en lösning på G för annonsering på Lifestyle.
Eller i alla fall en rulle folieInnefattar lösningen pansarplåt och tungmetall??
Tveklöst!En undran och förhoppning.
Ja. Cashen ska in osv.Vad är grejen med parfymsplittarna? Köper någon en hel pava och delar upp i mindre förpackningar och säljer vidare????
Alltså som att köpa ut en 75a och dela med polarna på bänken?
Kan man börja göra det med skumpa också???Vad är grejen med parfymsplittarna? Köper någon en hel pava och delar upp i mindre förpackningar och säljer vidare????
Alltså som att köpa ut en 75a och dela med polarna på bänken?
Skillnaden är att det finns användare som tar en paus från klockor, och användare som reggar sig på KS, skriver 50 inlägg, och bumpar sedan sitt säljinlägg som sin enda aktivitet på KSParfymtråden är den bästa tråden på KS! (Fredagstrådarna är självklart på andra plats @RicVin )
Välkomna in i den väldoftande värmen ...
Alla måste väl inte jaga likes genom att posta 20 bilder på samma klocka(or) varje dag i "Vad gör du just nu" tråden ...
Är det bara hardcorefantaster som får vara medlemmar på KS? Vart går gränsen? Hur många, "kvalitativa" inlägg måste man posta om klockor för att få vara med i gänget? : )
Jag t.ex finner inte speciellt mycket nöje i klockor för tillfället och intresset är svalare än någonsin, måste jag dra härifrån då?
Sen så har jag inget emot att betala för att lägga in annons, det är bara positivt att få vara med och bidra till forumet och de kostnader som ägarna har.
Swish, vart? : )
+1 på det!En undran och förhoppning.
En slutgiltig lösningInnefattar lösningen pansarplåt och tungmetall??
Välkommen att starta parfymsnack.Parfymtråden är den bästa tråden på KS! (Fredagstrådarna är självklart på andra plats @RicVin )
Välkomna in i den väldoftande värmen ...
Alla måste väl inte jaga likes genom att posta 20 bilder på samma klocka(or) varje dag i "Vad gör du just nu" tråden ...
Är det bara hardcorefantaster som får vara medlemmar på KS? Vart går gränsen? Hur många, "kvalitativa" inlägg måste man posta om klockor för att få vara med i gänget? : )
Jag t.ex finner inte speciellt mycket nöje i klockor för tillfället och intresset är svalare än någonsin, måste jag dra härifrån då?
Sen så har jag inget emot att betala för att lägga in annons, det är bara positivt att få vara med och bidra till forumet och de kostnader som ägarna har.
Swish, vart? : )
Plus ett.Jag är i alla fall tacksam över att det finns så många parfymintresserade som har behov av att byta ut sin dyrt inköpta parfym i förtid. Det har gjort att jag har den finaste kollektionen ever utan att behöva betala premium för den.
Inlägget handlar dock mer om folk som enbart hänger på KS för att bumpa sin säljtråd, som handlarna görTror det är bra för ägarna med mycket trafik på sajten. Finns massor av saker jag inte är intresserad av, både på Lifestyle och övriga klockforum. Finns en enkel lösning på det: man läser inte.
Frågan är om man inte får stå ut med det om det bidrar till en bredare helhet? Alla bidrar med sin lilla del och resultatet blir ett välbesökt forum där de flesta pratar klockor. Jag tror inte man ska vara så rädd för de få som inte pratar om klockor så länge de sköter sig och bidrar med sin dimension av nörderi. Jag tror alla vinner på det. Ingen av oss är 100% klocknörd. För egen del står nog klockintresset för 90%, sen är det kul att krydda med mat, mc, bilar, parfym, båtliv och annat.Inlägget handlar dock mer om folk som enbart hänger på KS för att bumpa sin säljtråd, som handlarna gör
Frågan är om man inte får stå ut med det om det bidrar till en bredare helhet? Alla bidrar med sin lilla del och resultatet blir ett välbesökt forum där de flesta pratar klockor. Jag tror inte man ska vara så rädd för de få som inte pratar om klockor så länge de sköter sig och bidrar med sin dimension av nörderi. Jag tror alla vinner på det. Ingen av oss är 100% klocknörd. För egen del står nog klockintresset för 90%, sen är det kul att krydda med mat, mc, bilar, parfym, båtliv och annat.
Just parfymnasarna gräver ju inte heller guld direkt. Kollar man på parfymernas kostnader och deras splittade priser och därtill lägger till overhead och tid det tar och kostnad (flaskor, tejp, frakt etc) så tror jag snarare de gör det för att låta andra intresserade testa innan köp, en trevlig community, snarare än att nasa ihop till en Ferrari Enzo.Frågan är om man inte får stå ut med det om det bidrar till en bredare helhet? Alla bidrar med sin lilla del och resultatet blir ett välbesökt forum där de flesta pratar klockor. Jag tror inte man ska vara så rädd för de få som inte pratar om klockor så länge de sköter sig och bidrar med sin dimension av nörderi. Jag tror alla vinner på det. Ingen av oss är 100% klocknörd. För egen del står nog klockintresset för 90%, sen är det kul att krydda med mat, mc, bilar, parfym, båtliv och annat.
Det är väl en svår avvägning mellan hobbyverksamhet och affärsrörelse. Var drar man gränsen? Ska min annons kosta om jag gör förlust eller om avsikten var att tjäna pengar? Jag tycker väl inte att problemet är såååååå stort så länge inläggen om klockor ligger i klar majoritet. Det finns redan nu möjligheten att gå från bredd till djupare nörderi för den som vill så det finns en bra balans, som jag ser det.I så fall borde inte handlarna betala för att få annonsera, för de bidrar ju också till helheten
Håller med dig att bredden tillför mycket till forumet. Men igen. Det är inte det som är frågan. Jag bryr mig inte om att det finns en parfymtråd, full förståelse för att man kan nörda ner sig i det precis som med klockor. Det är användandet av forumet för egen vinning utan att betala eller bidra till forumets syfte som tråden handlar om. Nu togs parfym som ett exempel men det kan gälla vad som helst egentligen.Frågan är om man inte får stå ut med det om det bidrar till en bredare helhet? Alla bidrar med sin lilla del och resultatet blir ett välbesökt forum där de flesta pratar klockor. Jag tror inte man ska vara så rädd för de få som inte pratar om klockor så länge de sköter sig och bidrar med sin dimension av nörderi. Jag tror alla vinner på det. Ingen av oss är 100% klocknörd. För egen del står nog klockintresset för 90%, sen är det kul att krydda med mat, mc, bilar, parfym, båtliv och annat.
Nu har ledningen ändå sagt att man ska styra upp Lifestyle Köp och Sälj, så vi får se hur det blirDet är väl en svår avvägning mellan hobbyverksamhet och affärsrörelse. Var drar man gränsen? Ska min annons kosta om jag gör förlust eller om avsikten var att tjäna pengar? Jag tycker väl inte att problemet är såååååå stort så länge inläggen om klockor ligger i klar majoritet. Det finns redan nu möjligheten att gå från bredd till djupare nörderi för den som vill så det finns en bra balans, som jag ser det.