• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Storyn bakom Sjöö & Sandström UTC Skydiver

pnt

Rolex
2-Faktor
Utan att ha helt torrt på fötterna så har jag förstått att Skydivern aldrig var till för navigering eller annan tidtagning under själva flygningen utan ett instrument före, efter och framförallt vid en eventuell SERE-situation.

(SERE- Survival, Evasion, Resistance, Escape)

Så kan det nog mycket väl vara, ska höra mig för lite också.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Den enda invändningen jag har, är att den känns för stor. 44,2 kan jag inte bära upp på ett värdigt sätt. Synd. Gillar dem annars.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Eftersom jag haft en, kan jag säga att den bär bra, inte alls hög och sitter skönt. Problemet jag hade var den snurrande kronan. Hade den byggt lite högre hade den inte legat emot handen. Men Tobbe-i-Etuna har inte alls det problemet. Är väl jag som är vanskapt :)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Min erfarenhet är den att trots smala handleder som jag har så funkar både en 44 Skydiver och en 46 zenith defy. Testa!
Tror sedan att snurrandets lätthet på kronorna på b1an och skydivern beror på packningsringarna. B1an ska bara klara 50m och Skydivern 100. Dvs Bratten badar jag inte med medans Skydivern ska klara ett dopp i havet. Därför skulle jag bli lite nervös om kronan på Skydivern snurrar för lätt!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Kul läsning, tack! :)

Och på ämnet att köra med klockor som conversation starters, det funkar. Den här mannen smygfotograferade jag först, kommenterade klockan - sedan diskuterade vi klockor fram till mitt stopp.

bild.JPG
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Tack för ett trevligt inlägg. Alltid intressant. Verkar som dom har löst vissa buggar/problem med flygvapnets version. För den civila versionen är verkligen en fullträff
 

Rey

Rolex
Kul story! Min polare som är f.d Stridspilot har en SS Skydiver :) Om jag någon gång blir sugen på en ska jag försöka köpa hans, roligare med ett ex som gjorts till piloterna! Tvivlar dock på att han skulle släppa den..
 
Topp