• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Stowa Flieger No Logo

Ale

Cartier
Såld! Tack KS för annonsplatsen och @Magistern för smidig affär!

OBS: Se prissänkning nedan!

Säljer en Stowa Flieger No Logo, fullset förstås. På jakt efter en annan helt enkelt och då måste ett par klockor lämna...

Stowa var en av originaltillverkarna av denna modell som användes av luftförsvaret i Tyskland. Massor finns att läsa om historien kring klockan så mer i den saken behöver jag nog inte skriva :)

Lite allmän info:
Diameter: 40.00 mm (bärs ganska stor med den mörka urtavlan tycker jag)
Höjd: 10.20 mm
Bandbredd: 20 mm
Lug-to-Lug: 48.60 mm
Vattentät: upp till 5 ATM
Vikt: 70 gr.

Klockan är uttagen 31 juli 2014 och har använts varsamt och i rotation. Originalbandet som medföljer är aldrig använt, beställdes enbart för försäljningen. Det kommer att mörkna med tiden. Verket är ett automatiskt ETA 2824-2, top version med blånerade skruvar och silverrotor. Verket uppdragningsbart, med hackfunktion. Visarna är givetvis också termiskt blånerade och är verkligen fantastiska i rätt ljus. Skicket är som synes mycket bra, safirglaset helt perfekt. Spår av användning finns dock i form av hairlines/ nåt ytligt märke på bezel och syns på nära håll i visst ljus ljus, men inget som stör tycker jag. Den petige kan få bezel utbytt på Stowa, som jag gjorde på min Stowa Antea för 400 kronor...

Klockan går mycket fint. Garanti till sista juli 2016. Mycket bra service från tillverkaren, om behovet skulle uppstå.
Säljer helst f2f (jobbar centralt i Stockholm) och därmed ingen retur.
Pris: 5 500 6 000 kronor. (Nypris på Stowa.de: 8 600 kr)

20160319_110333.jpg
20160319_105856.jpg
20160319_125705.jpg
20160319_105946.jpg
20160319_110135.jpg
20160319_110217.jpg
 
Senast ändrad:
Topp