• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Strapcode jubilee till SARB033 och SARB035

Omega87

Rolex
Fick (äntligen) precis ett mejl från Strapcode med nyheten att de nu är färdiga med produktionen av jubilee-länkar till SARB033 och 035:an. Jag hade inget tålamod att vänta och då svaren från Strapcode uteblev så sålde jag min 033:a för en månad sedan (den största orsaken var dock att den har noll konkurrenskraft mot min nya Speedy som sitter på 24/7). Ångrar det lite nu för kombinationen är ursnygg! Fattigmansvariantionen till Datejust.

Någon som funderar på att köpa?
Screenshot_20180802-093525.png
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Länken lär ju höja kvalitetskänslan flera snäpp jämte mot orginal länken. Kan ångra ibland att jag sålde min 035, perfekt storlek! Idag skulle jag nog gått på en 033 med angus länk :hungry:
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Har missat detta. Väntat länge på att strapcode skulle ta fram ngt till SARB033/35
Blev en beställning direkt :)
Tyckte dock att det var onödigt stor clasp....
 

johnz

Rolex
Äntligen! Fattigmans-Datejust here i come! Men ärligt talat, är den inte lite grov? Hade nog föredragit en Super Jubilee istället för Angus..
 

Omega87

Rolex
Har missat detta. Väntat länge på att strapcode skulle ta fram ngt till SARB033/35
Blev en beställning direkt :)
Tyckte dock att det var onödigt stor clasp....

Härligt! :) Lägg gärna upp bild när du mottagit länken! Ja, claspen känns för stor och även länken men ser ganska bra ut på bilder!
 

johnz

Rolex
Senast ändrad:

Omega87

Rolex
Passade den rakt av eller var du tvungen att middag något? Och är det en synvilla eller finns det ett liiitet glapp mellan boett och endlänk?

Den passade direkt - behövde inte justera något. Minns inte men ganska säker på att där var ett litet glapp, ja. Inget som störde utan det som störde mig var kvalitén. Har haft Strapcode Super Jubilee på SKX007:an och helt annan kvalité och passform. Är du ändå intresserad av Seiko-länken och funderar på köp så har jag en film när den sitter på min nu sålda 033:a.
 

johnz

Rolex
Den passade direkt - behövde inte justera något. Minns inte men ganska säker på att där var ett litet glapp, ja. Inget som störde utan det som störde mig var kvalité. Har haft Strapcode Super Jubilee på SKX007:an och helt annan kvalité och passform. Är du ändå intresserad av Seiko-länken och funderar på köp så har jag en film när den sitter på min nu sålda 033:a.
Film, film!!
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Jag kör idag länk från Hadley Roma på min.
Länken i sig är kanon och extremt följsam med dolt spänne. Jag har dock svårt att komma över att det inte är SEL...
D83B81BF-88D2-4C12-9BB9-4A5A2A648B5A.jpeg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jag kör idag länk från Hadley Roma på min.
Länken i sig är kanon och extremt följsam med dolt spänne. Jag har dock svårt att komma över att det inte är SEL...
D83B81BF-88D2-4C12-9BB9-4A5A2A648B5A.jpeg
De där såg ju lite spännande ut faktiskt. Har du fler bilder? :)

Kan tycka angus ser lite väl grovt ut mot klockan. Skumt att det är två olika länkar till 033 och 035! Någonting skiljer alltså på boetten.

Förutom att jag saknar en halvlänk eller en mikrojustering till tycker jag originallänken passar rätt bra till klockan i övrigt.
IMG_20180824_143621-01.jpeg
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
De där såg ju lite spännande ut faktiskt. Har du fler bilder? :)

Kan tycka angus ser lite väl grovt ut mot klockan. Skumt att det är två olika länkar till 033 och 035! Någonting skiljer alltså på boetten.

Förutom att jag saknar en halvlänk eller en mikrojustering till tycker jag originallänken passar rätt bra till klockan i övrigt.
IMG_20180824_143621-01.jpeg
Skall rota lite efter bilder. Ja, att det skiljer mellan 033 & 035 visste inte jag heller :wideyed:.
När jag köpte min 033 hade tidigare ägare kapat och borrat upp en länk så att det blev en halvlänk...
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Skall rota lite efter bilder. Ja, att det skiljer mellan 033 & 035 visste inte jag heller :wideyed:.
När jag köpte min 033 hade tidigare ägare kapat och borrat upp en länk så att det blev en halvlänk...
Haha ja så kan man ju också göra :p jag har inget emot lite häng på en länk dock så inget jag kommer ge mig på
 
Topp