• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Strul med nyligen inhandlad 16233, hur skall jag agera?

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
Tråden börjar spåra nu grabbar surt att ni går till personangrepp. Tacksam för alla råd, är ju precis det man vill ha ut av ett forum som detta. Jag är såklart glad att detta löste sig och vill poängtera att Daniel alltid varit trevlig och när jag inte var nöjd med att lämna tbx klockan utan istället ville serva den på egen hand var han villig att acceptera en sådan lösning.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tråden börjar spåra nu grabbar surt att ni går till personangrepp. Tacksam för alla råd, är ju precis det man vill ha ut av ett forum som detta. Jag är såklart glad att detta löste sig och vill poängtera att Daniel alltid varit trevlig och när jag inte var nöjd med att lämna tbx klockan utan istället ville serva den på egen hand var han villig att acceptera en sådan lösning.
Han betalade 100% av en RobE-service?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Tråden börjar spåra nu grabbar surt att ni går till personangrepp. Tacksam för alla råd, är ju precis det man vill ha ut av ett forum som detta. Jag är såklart glad att detta löste sig och vill poängtera att Daniel alltid varit trevlig och när jag inte var nöjd med att lämna tbx klockan utan istället ville serva den på egen hand var han villig att acceptera en sådan lösning.
Så Jälmers tar alltså hela, eller en del av, kostnaden när du lämnar in klockan på service hos en auktoriserad Rolexhandlare?

Tvåa på den...
 

Finne

Omega
Tråden börjar spåra nu grabbar surt att ni går till personangrepp. Tacksam för alla råd, är ju precis det man vill ha ut av ett forum som detta. Jag är såklart glad att detta löste sig och vill poängtera att Daniel alltid varit trevlig och när jag inte var nöjd med att lämna tbx klockan utan istället ville serva den på egen hand var han villig att acceptera en sådan lösning.

Jag tror den här tråden hjälpte till väldigt mycket...
 

Finne

Omega
Jag va intresserad av en klocka Jälmers Ur hade till salu, en Rolex Daytona i stål. Köpte den inte för att jag är skaldjursallergiker...
image.jpg
 

Camo00

Patek
Jag har pratat med Daniel och vi har löst problemet på ett sätt som jag är nöjd med. En reko kille som tar ansvar för affären.
Nej, det räknas tyvärr inte som reko att sätta i system att luras, även om man häver köpet när man blir påkommen!!
Någon annan kommer ju nu få höra samma säljsnack och bli pålurad "Din" klocka - oservad!!
Klassiskt lurendrejeri...
 

jandan

Panerai
Ytterst tacksam för denna tråden, jag satt precis med "köp-fingret" på en av hans klockor, och hade av någon
konstig anledning glömt bort @Af Sjodahl och hans tråd tidigare (eller förträngt eftersom suget var stort...)
Blev inget köp och är tacksam för det, för vem vet vilka kostnader det hade blivit efteråt...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag tycker nog att TS har ngn form av "skyldighet" mot "KS" att berätta HUR det löste sig!?
Tycker det känns lite konstigt att starta ngn form av "gråt ut tråd" och sen bara säga att allt har löst sig!
Eller??

Som sagt, svaret brukar inte komma... :(

Tråden börjar spåra nu grabbar surt att ni går till personangrepp. Tacksam för alla råd, är ju precis det man vill ha ut av ett forum som detta. Jag är såklart glad att detta löste sig och vill poängtera att Daniel alltid varit trevlig och när jag inte var nöjd med att lämna tbx klockan utan istället ville serva den på egen hand var han villig att acceptera en sådan lösning.

Han har ju svarat på hur det har löst sig! Sen den exakta delen av summan som han blir ersatt för, är väl av mindre akademisk betydelse. Det finns väl ingen här inne som skulle göra en kovändning och handla från Jälmers eller för den delen rekommendera någon man känner att göra så, även om det skulle vara så att de stod för hela servicekostnaden hos Rob.
 
Senast ändrad:
Topp