• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Strulande Seiko 7002

NightCrawler

Breitling
Jag har en Seiko 7002-7000 som nu mer går väldigt dåligt.
Prolemet jag har är att tidsreserven har blivit väldigt dålig (3-4 tim) och klockan går för sakta ( tappar ca. 5min per timme)
Prolemet uppkom efter att jag klantat mig och glömde ta av mig klockan medans jag körde vinkelslip med en hiskelig obalans i, vilket inneär att klockan har fått utstå ganska rejäla vibrationer under några minuter.
Är det någon som har någon teori om vad som kan vara fel och är det lönt att bry sig om att laga klockan?
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Det blir nog mest vilda gissningar om vad som hänt. Det finns många duktiga hobby- skruvare som kan komma till din undsättning. Klart du skall fixa den.
 

Knät

Cartier
Min gjorde något liknande, fast kan inte härleda till en specifik händelse. Upptäckte plötsligt att den gick skitdåligt.
Min urmakare gjorde en rejäl service på den och nu går den bättre än 1675:an så nu får den snart åka iväg på service också.
Sen om det rent ekonomiskt var värt det, vette fan. En 7002 är inte så dyrt på e-bukten. Ett nytt verk kostar en spottstyver. Servicen kostade mer än ett verk och även mer än vad jag pröjsade för klockan. Men jag gillar att bevara gamla saker.
 

NightCrawler

Breitling
Min gjorde något liknande, fast kan inte härleda till en specifik händelse. Upptäckte plötsligt att den gick skitdåligt.
Min urmakare gjorde en rejäl service på den och nu går den bättre än 1675:an så nu får den snart åka iväg på service också.
Sen om det rent ekonomiskt var värt det, vette fan. En 7002 är inte så dyrt på e-bukten. Ett nytt verk kostar en spottstyver. Servicen kostade mer än ett verk och även mer än vad jag pröjsade för klockan. Men jag gillar att bevara gamla sake

Jag kan inte mer än att hålla med. Det är något speciellt med ärrade gamla saker
 
Topp