• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Strumpor?!

AndersE

Cartier
2-Faktor
Alltså, jag är så fruktansvärt less på dåliga strumpor, som det blir hål på efter tre användningar. Har testa diverse fabrikat, men det är mer eller mindre samma sak varje gång, tycker jag. Har ni några tips på slitstarka, sköna och snygga strumpor? Är primärt ute efter normallånga, enfärgade gråa.
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Har inga tips på slitstarka strumpor, däremot slår jag ett slag för riktigt sköna strumpor från CDLP. Kör bara dessa förrutom till sport.

Men som vanligt gäller det att ta hand om fötterna och byta strumpor varje dag.

2D4F8617-8262-477C-BE4F-C782FD3D212B.jpeg
9DB7DB91-2550-4EF7-BA8B-B9A9C7184989.jpeg
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Har samma problem. Så j-a trött på all billig sk*t som har en livslängd på 2-3 tvättar. Har tyvärr inga tips, förutom ett som kanske inte är så hjälpsamt:
En av de märken som (lite otippat?) hållit bäst har varit Newbodys vanligaste modell (enkel svart, halvlång, vet inte om de finns i andra färger).
Men dem köpte jag av en kollega som sålde för någon förenings räkning, vet inte om de går att köpa på annat sätt.
 

OskiP

Cartier
2-Faktor
Någon som har tips på tunna, mörka funktionsstrumpor?

Jobbar långa dagar i kängor året om och skulle behöva tips. Bomull går helt bort och tyvärr även ull och bambu pga dålig hållbarhet.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Alltid och endast ull, Woolpower från östersund prisvärda liners som funkar till allt och håller bra.
 
Topp