• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Student present

JW79

Basic
Hej

Jag är på jakt efter en student present till min son. Han vill ha en Breitling klocka på stålarmband.

De modeller som är aktuella är Superocean 42mm eller Avenger 43mm.
Eller är det något annat märke, modell som man ska titta på.
Budgeten är cirka 30000 kr.
Vad tycker ni klockexperter där ute?

Hittat fina exemplar på chrono24 i Tyskland. Har jag förstått rätt så är det ingen moms inom EU, men köper jag från Japan så tillkommer moms.

Hjälp nu en vilsen far i klock djunglen.

Hej

Jag är på jakt efter en student present till min son. Han vill ha en Breitling klocka på stålarmband.

De modeller som är aktuella är Superocean 42mm eller Avenger 43mm.
Eller är det något annat märke, modell som man ska titta på.
Budgeten är cirka 30000 kr.
Vad tycker ni klockexperter där ute?

Hittat fina exemplar på chrono24 i Tyskland. Har jag förstått rätt så är det ingen moms inom EU, men köper jag från Japan så tillkommer moms.

Hjälp nu en vilsen far i klock djunglen.
Oj inte lätt. Är det just en Breitling och specifikt eller en dykare eller båda han är ute efter?
Ett alternativ som ligger strax under 30 är ju Tag Heuer te x Aquaracer helt OK (om än kvarts): https://krons.se/tag-heuer-tag-heuer-aquaracer-cay111b-ba0927

Ett lite diskretare alternativ (men inte lika sportigt) är ju Tudor BB41. Skulle själv föredragit 36, men som tonåring och om trenden svänger åt större klockor så är ju 41mm fin. Den är helautomatisk och en bra klocka som fungerar bra till det mesta.