• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Student present

JW79

Basic
Hej

Jag är på jakt efter en student present till min son. Han vill ha en Breitling klocka på stålarmband.

De modeller som är aktuella är Superocean 42mm eller Avenger 43mm.
Eller är det något annat märke, modell som man ska titta på.
Budgeten är cirka 30000 kr.
Vad tycker ni klockexperter där ute?

Hittat fina exemplar på chrono24 i Tyskland. Har jag förstått rätt så är det ingen moms inom EU, men köper jag från Japan så tillkommer moms.

Hjälp nu en vilsen far i klock djunglen.

Hej

Jag är på jakt efter en student present till min son. Han vill ha en Breitling klocka på stålarmband.

De modeller som är aktuella är Superocean 42mm eller Avenger 43mm.
Eller är det något annat märke, modell som man ska titta på.
Budgeten är cirka 30000 kr.
Vad tycker ni klockexperter där ute?

Hittat fina exemplar på chrono24 i Tyskland. Har jag förstått rätt så är det ingen moms inom EU, men köper jag från Japan så tillkommer moms.

Hjälp nu en vilsen far i klock djunglen.
Oj inte lätt. Är det just en Breitling och specifikt eller en dykare eller båda han är ute efter?
Ett alternativ som ligger strax under 30 är ju Tag Heuer te x Aquaracer helt OK (om än kvarts): https://krons.se/tag-heuer-tag-heuer-aquaracer-cay111b-ba0927

Ett lite diskretare alternativ (men inte lika sportigt) är ju Tudor BB41. Skulle själv föredragit 36, men som tonåring och om trenden svänger åt större klockor så är ju 41mm fin. Den är helautomatisk och en bra klocka som fungerar bra till det mesta.

Lite mer lokalt kan ju vara Sjöö Sandström och deras Skydiver används f ö av svenska försvaret.

Tissot gör fina och prisvärda klockor, men jag tror att om man ska vara lite ytlig så är det värt att lägga lite mer pengar på det han vill ha nu och som kommer att vara med många år framåt.

Lycka till!

Ja, eftersom han sagt Breitling så är det väl det naturliga valet men för 30k finns det mycket annat spännande! Tudor black bay 58 tycker jag själv är ett bra alternativ med en design som troligen alltid kommer vara uppskattad.

Tack för trevliga svar.
Tudor tror jag inte han vet vad det är för märke.
Vill ju att han ska uppskatta klockan de första 10 åren, också.

Jag var 90% säker på en Breitling superocean men nu börjar jag vela.
Är Avenger en mer klassisk modell?

Först & främst, vilken studentpresent han får, kul! 😀

Tycker som tidigare åsikter att du ska sikta på Breitling. Vet inte om Avenger är mer klassisk, den kommer senare än Superocean tror jag, men den är nog lite mer ”Breitling”. Men jag tycker Superocean är mer allround & en läckrare klocka. Såklart högst personlig tanke! Lycka till i jakten på rätt klocka :)

Tycker Avenger GMT är trevlig, Allsidig klocka. Perfekt för resor och äventyr. Lätt att hålla koll på tiden hemma i SE när han är utbytesstudent. Får även plats under manschetten på studentmiddagarna.

Jag visade lite bilder på de båda modellerna för sonen, han föredrog Avenger.

Har nu beställt en på Chrono24, får vänta på svar om den blir min pga helg. Det stod köp när jag beställde. Har sett att det står tillgänglighets förfrågan på en del andra klockor.
Köpte den från en handlare med högsta betyg och flera hundra positiva recensioner.

Hoppas nu att den hinner komma före studenten. Typiskt mig att man ska göra allt i sista minuten.

Tillbaka
Topp