• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Studentpresent - klocka

Norken

Panerai
2-Faktor
Det är studenttider igen och nu är det min brorsons tur till veckan. Som studentpresent har min bror tänkt sig en klocka. Vad kan KS komma med för grymma tips i prisklassen runt 2 500? Dressare, dykare etc spelar ingen roll.

Edit: lite mer bakgrundsinfo, storlek runt 40mm, helst mekanisk men vet inte vad man hittar för den prisklassen? Länk/gummi/Nato/läder spelar mindre roll. Endast nytt denna gång och bör också helst vara lagervara då studenten som sagt är till veckan.

Jag själv tänkte en Tissot, Certina eller Seiko men har dålig koll på modellerna.

Tack!
 
Senast ändrad:

NRE

Vacheron
2-Faktor
De flesta 18-19åringar vill nog ha det kompisarna har. Gant eller DW är en given succé.

Men mer allvarligt talat så är nog någon av Tissots instegssmodeller ett bra val. PR100 går att plaska runt med hela sommaren.
Screenshot_20180603-084738.png

Bilden ärligt stulen från nätet.

Annars en vintage Seiko i bra skick. Typ denna
https://klocksnack.se/threads/seiko-lm-5606-7072.93474/

Lycka till!
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Är inte en Skx013 ett alternativ?
Sån vill ju jag ha trots att jag har ett gäng ur som är 50k dyrare :)
Dykare
Mekanisk
Bra storlek
Bra framtida beater
 
Topp