• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stulen Breitling Superocean 44

TicTack

Cartier
Med blocketpaket betalar köparen med kort vid avhämtning. Sedan har han 24 h på sig att kolla att innehållet är rätt innan pengarna överförs till säljaren, om jag minns rätt.

Ja, och hur gör man då som säljare om köparen istället:
a) påstår att paketet är tomt
b) byter ut klockan mot en fejk av samma modell och hävdar att han fått en fejk

Jag har svårt att förstå hur sånna här tjänster tillför den totala dealen något, möjligtvis ger den köparen större trygghet, på säljarens bekostnad. Är du villig att betala det priset? Med tanke på a) och b) ovan är nog det smidigaste som säljare att bli blåst på samma sätt som TS, givet att försäkringspengarna täcker värdet helt.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Ja, och hur gör man då som säljare om köparen istället:
a) påstår att paketet är tomt
b) byter ut klockan mot en fejk av samma modell och hävdar att han fått en fejk

Jag har svårt att förstå hur sånna här tjänster tillför den totala dealen något, möjligtvis ger den köparen större trygghet, på säljarens bekostnad. Är du villig att betala det priset? Med tanke på a) och b) ovan är nog det smidigaste som säljare att bli blåst på samma sätt som TS, givet att försäkringspengarna täcker värdet helt.

Håller med dig fullständigt! Mitt inlägg var bara ett svar på den fråga som fanns i inlägget före mitt.
 

C15

Breitling
2-Faktor
God kväll!

Pratat med polisen i Sthlm, detta är en planerad stöt och fler har blivit drabbade. Givetvis är det en kapad identitet som använts ovh det kommer bli svårt att hitta dom skyldiga. Har Lämnat alla uppgifter på min klocka inkl serie-nr, vad det nu ska vara bra för, känns som att klockan/klockorna lämnat Svenska marknaden.

Hållet tummarna för att det kommer någon form av ersättning och har nu lärt mig en läxa, en dyr sådan!
 

TicTack

Cartier
God kväll!

Pratat med polisen i Sthlm, detta är en planerad stöt och fler har blivit drabbade. Givetvis är det en kapad identitet som använts ovh det kommer bli svårt att hitta dom skyldiga. Har Lämnat alla uppgifter på min klocka inkl serie-nr, vad det nu ska vara bra för, känns som att klockan/klockorna lämnat Svenska marknaden.

Hållet tummarna för att det kommer någon form av ersättning och har nu lärt mig en läxa, en dyr sådan!

Ok, intressant. Detta har alltså blivit en affärsidé. Jag undrar om/när fraktbolagen implementerar algoritmer för att detektera sånt här?

Dock är det som "sagt" lika viktigt att kolla upp en köpare som att kolla upp en säljare i en affär, även om det är lätt att blunda för detta när man som säljare fått napp till det pris man önskar.
 
Topp