• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stulen klocka, lite nyheter

Ghost

Omega
Hejsan, Jag har blivit bestulen på min klocka !för ett antal år sedan. men letar lite då och då. efter som det bara är 250x

han som stal den av mig va senare med på efterlyst. och ändå så inte ens respons av folksam..

Och ni som tänkt håna mig för min okunskap/ tillit till mänskligheten! Ni kan låta bli att skriva! Jag ligger redan ner och blir sparkad på!
Det är lixom lite av poängen med detta inlägg att jag söker hjälp.
och Inte ännu en som vill sparka på mig!
Förstår inte varför man vill sparka på någon som redan ligger ner. Men det höjer väl er som människor ni njuter av de. Så läs och njut, men jag behöver inte fler sparkar!

Det är en Breitling chronomat 41 limited edition 20.av 250

Referensnummer : CB0140

Med serie nummer:
3129374
Så om någon ser den i någon annons eller dyrligt så snälla kontakta mig eller polisen. Jag vet att detta är ett riktigt long shot men man måste pröva allt!
Hittelön :5000kr till den som hittar eller kan säga vart den finns.


Mvh Danny
 

Bilagor

  • 7FA0914A-C68E-45C1-86AD-1D438525FC72.jpeg
    7FA0914A-C68E-45C1-86AD-1D438525FC72.jpeg
    193.8 KB · Visningar: 16
Senast ändrad:

Husse

Patek
Beklagar!
Så förbannat tråkigt att en del idioter inte klarar av att hålla reda på vad som är mitt och ditt!
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Hejsan, Jag har blivit bestulen på min klocka !

Det är en Breitling chronomat 41 limited edition 204 av 250

Referensnummer : CB0140

Med serie nummer:
3129374
Så om någon ser den i någon annons eller dyrligt så snälla kontakta mig eller polisen. Jag vet att detta är ett riktigt long shot men man måste pröva allt!
Hittelön :5000kr till den som hittar eller kan säga vart den finns.


Mvh Danny
Beklagar! Hur gick det till?
 

Ghost

Omega
Beklagar! Hur gick det till?
Personen förde över pengar till mitt konto, men som vi inte hade samma bank så tar det en dag innan dom kommer in på mitt konto. Så han har typ ringt sin bank och bett dom stoppa den transaktionen. Så polisen har ju hans kontonummer så dom borde lösa detta ganska snabbt tycker jag. Men just bedrägerier har dom väl 10 tusentals att gå igenom tyvärr. Han sa att han hette Rxxxxx Txxxx. Och bodde i Eskilstuna, länken på min klocka va lite för kort för han så , jag har skickat mail till dom urmakarna jag hittade på Eniro i Eskilstuna så får se om någon har den inne eller iaf känner igen klockan. Och isf har namn på personen. Men som sagt jag förväntar mig inget mirakel..mvh
 
Senast redigerad av en moderator:

Ghost

Omega
Och nej Folksam täcker inte detta. Det är därför jag måste leka dektektiv själv :/ ändå frågade jag när jag tänkte försäkringen va som gäller. Då sa säljaren att den täcker ALLT. Men som vanligt så håller dom inte va dom lovar när det kommer till kritan. Tack till alla som iaf har mig i åtanken
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Personen förde över pengar till mitt konto, men som vi inte hade samma bank så tar det en dag innan dom kommer in på mitt konto. Så han har typ ringt sin bank och bett dom stoppa den transaktionen. Så polisen har ju hans kontonummer så dom borde lösa detta ganska snabbt tycker jag. Men just bedrägerier har dom väl 10 tusentals att gå igenom tyvärr. Han sa att han hette Rxxxx Txxx. Och bodde i Eskilstuna, länken på min klocka va lite för kort för han så , jag har skickat mail till dom urmakarna jag hittade på Eniro i Eskilstuna så får se om någon har den inne eller iaf känner igen klockan. Och isf har namn på personen. Men som sagt jag förväntar mig inget mirakel..mvh
Nu vill jag inte vara sån men menar du att du gav honom klockan innan pengarna satt på ditt konto? Om så är fallet så är det nästan att se som läropengar.
Men jag lider med dig, otroligt tråkigt att det ska behöva vara så här..
 
Senast redigerad av en moderator:

Molgan

Cartier
Nu vill jag inte vara sån men menar du att du gav honom klockan innan pengarna satt på ditt konto? Om så är fallet så är det nästan att se som läropengar.
Men jag lider med dig, otroligt tråkigt att det ska behöva vara så här..

Men är det inte så att vi Svenskar rent generellt hyser en ganska stor tro och tillit till vår medmänniska?
Att kalla det läropeng tycker jag på ett sätt låter nästan hårt och hånande, men jag antar att det är där vi är idag, i den verkligheten, detta gör mig sorgsen, hur kommer egentligen klimatet i samhället se ut om tjugo år?

Jag gissar att denne person skiter i vilket.

Till OP, jag hoppas att du på något sätt får tillbaka din klocka.
 
Senast redigerad av en moderator:

Dreas89

Cartier
2-Faktor
Men är det inte så att vi Svenskar rent generellt hyser en ganska stor tro och tillit till vår medmänniska?
Att kalla det läropeng tycker jag på ett sätt låter nästan hårt och hånande, men jag antar att det är där vi är idag, i den verkligheten, detta gör mig sorgsen, hur kommer egentligen klimatet i samhället se ut om tjugo år?

Jag gissar att denne Revan Toma skiter i vilket.

Till OP, jag hoppas att du på något sätt får tillbaka din klocka.
Har man läst lite här så har man insett att det är trick nummer ett i boken....
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Men är det inte så att vi Svenskar rent generellt hyser en ganska stor tro och tillit till vår medmänniska?
Att kalla det läropeng tycker jag på ett sätt låter nästan hårt och hånande, men jag antar att det är där vi är idag, i den verkligheten, detta gör mig sorgsen, hur kommer egentligen klimatet i samhället se ut om tjugo år?

Jag gissar att denne Revan Toma skiter i vilket.

Till OP, jag hoppas att du på något sätt får tillbaka din klocka.
Nu reserverade jag mig lite genom att inleda med att ”nu vill jag inte vara sån” MEN man kan inte göra affärer på det sättet 2018 om det nu är så det har gått till. För om det är så att klockan bytt ägare utan att betalningen varit säkrad och med vetskapen att det tar en dag då anser jag att det är läropengar till viss del. Så mycket som skrivits om detta. Tur att det inte var en bil.,
Nu vet vi ju som sagt inte detaljerna så enough om det. Hur som helst hoppas även jag att det löser sig men ställer mig tveksam i om jag tycker det är rätt att andra ska vara med och bekosta kalaset genom en eventuellt täckande försäkring.
För så är det, det är inte bolagen som betalar utan bolagens kunder..
 

Reverso

Panerai
Personen förde över pengar till mitt konto, men som vi inte hade samma bank så tar det en dag innan dom kommer in på mitt konto. Så han har typ ringt sin bank och bett dom stoppa den transaktionen. Så polisen har ju hans kontonummer så dom borde lösa detta ganska snabbt tycker jag. Men just bedrägerier har dom väl 10 tusentals att gå igenom tyvärr. Han sa att han hette Rxxxxx Txxxx. Och bodde i Eskilstuna, länken på min klocka va lite för kort för han så , jag har skickat mail till dom urmakarna jag hittade på Eniro i Eskilstuna så får se om någon har den inne eller iaf känner igen klockan. Och isf har namn på personen. Men som sagt jag förväntar mig inget mirakel..mvh


Kollade du hans legitimation? Körkort?
 
[QUOTE="Roffe Persson, post: 2248630, member: 19510”]...

Obs...du är på Klocksnack nu och inte Flashback.[/QUOTE]
Jag är mycket väl medveten om var jag är. Men OM nån beställ DIG på en dyrgrip, och polisen inte gjorde mer än la ärendet i hög, skulle du bara låta det gå?
Du skulle inte ha tagit med dig någon bekant och åkt och hämtat din klocka hos skurken?

Om inte så borde kanske även du skaffa ett flashbackkonto, Clark.

Mvh Roffe.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
är mycket väl medveten om var jag är. Men OM nån beställ DIG på en dyrgrip, och polisen inte gjorde mer än la ärendet i hög, skulle du bara låta det gå?
Du skulle inte ha tagit med dig någon bekant och åkt och hämtat din klocka hos skurken?

Om inte så borde kanske även du skaffa ett flashbackkonto, Clark.

Mvh Roffe.

Det är helt ointressant vad jag skulle eller inte skulle ha gjort. Att diskutera och tipsa om kriminella indrivare som kan hjälpa till med att skaffa tillbaka klockan är inget att diskutera på KS.
 

Simon.x

Rolex
Hej
@Ghost
Taskigt läge du har hamnat i men info hittar du på nätet ang denna person men sedan hur du ska gå tillväga är upp till dej.
Denna person finns på Facebook skulle jag tro samt på Eniro. Hitta.se mm.

//Simon
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Obs...du är på Klocksnack nu och inte Flashback.
Jag är mycket väl medveten om var jag är. Men OM nån beställ DIG på en dyrgrip, och polisen inte gjorde mer än la ärendet i hög, skulle du bara låta det gå?
Du skulle inte ha tagit med dig någon bekant och åkt och hämtat din klocka hos skurken?

Om inte så borde kanske även du skaffa ett flashbackkonto, Clark.

Mvh Roffe.[/QUOTE]
Jag skulle även haft en viss självkrit
Jag är mycket väl medveten om var jag är. Men OM nån beställ DIG på en dyrgrip, och polisen inte gjorde mer än la ärendet i hög, skulle du bara låta det gå?
Du skulle inte ha tagit med dig någon bekant och åkt och hämtat din klocka hos skurken?

Om inte så borde kanske även du skaffa ett flashbackkonto, Clark.

Mvh Roffe.

Det är helt ointressant vad jag skulle eller inte skulle ha gjort. Att diskutera och tipsa om kriminella indrivare som kan hjälpa till med att skaffa tillbaka klockan är inget att diskutera på KS.[/QUOTE]
Och om det är så att man agerar oansvarigt så är jag glad att poliskåren prioriterar annat än denna typ av ärenden.
”Hej jag sålde en klocka men pengarna dök aldrig upp” steg 2 blir att anlita indrivare :)
Kom igen nu :)
 
Jag är mycket väl medveten om var jag är. Men OM nån beställ DIG på en dyrgrip, och polisen inte gjorde mer än la ärendet i hög, skulle du bara låta det gå?
Du skulle inte ha tagit med dig någon bekant och åkt och hämtat din klocka hos skurken?

Om inte så borde kanske även du skaffa ett flashbackkonto, Clark.

Mvh Roffe.

Det är helt ointressant vad jag skulle eller inte skulle ha gjort. Att diskutera och tipsa om kriminella indrivare som kan hjälpa till med att skaffa tillbaka klockan är inget att diskutera på KS.[/QUOTE]

Ok. Sorry, jag borde inte ha nämnt vad jag själv skulle ha gjort, och så borde jag ha skrivit att jag naturligtvis inte uppmanar killen till brott av nåt slag.
Men det finns människor som arbetar med att lösa sånt här, och för att det INTE ska vara olagligt så krävs det att man har "bevis" på t ex en obetald skuld eller liknande. Då kan dessa inkassobolag med dina bevis som grund åka och hämta den skuld du har uteliggare.
Det är kanske inte helt lagligt heller, det beror nog på om man bara uppmuntrar tjuven att faktiskt ta och betala för sig nu, att göra det rätta.
Man ska såklart inte använda sig av våldsamma människor.
Men håg vet att det fanns killar i och runt GBG som sysslade med just sådant här. Ett registrerat bolag.

Mvh Roffe
 
Ja, men ok, jag reagerade men det är väl Fan att folk inte kan skilja på mitt och ditt?

JAG skulle ha åkt hem till Nissen och hämtat tillbaka min klocka, och jag hade tagit någon bekant med mig som stöd.

Men kriminalitet ska man såklart inte syssla med.

Mvh Roffe.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Personen förde över pengar till mitt konto, men som vi inte hade samma bank så tar det en dag innan dom kommer in på mitt konto. Så han har typ ringt sin bank och bett dom stoppa den transaktionen. Så polisen har ju hans kontonummer så dom borde lösa detta ganska snabbt tycker jag. Men just bedrägerier har dom väl 10 tusentals att gå igenom tyvärr. Han sa att han hette Rxxxxx Txxxx. Och bodde i Eskilstuna, länken på min klocka va lite för kort för han så , jag har skickat mail till dom urmakarna jag hittade på Eniro i Eskilstuna så får se om någon har den inne eller iaf känner igen klockan. Och isf har namn på personen. Men som sagt jag förväntar mig inget mirakel..mvh
Trist när det händer.
Men med alla trådar som startats och information om att ej lämna ifrån sig klockan innan betalning skett så blir jag ändå förvånad när det sker, varför lämnar man klockan till en okänd är för mig ofattbart.

Försäkringen gäller nog inte om du lämnat klockan frivilligt till motpart. Skulle tro att försäkringsbolagen anser att du brustit i den aktsamhet som krävs. Att försäkringen inte gäller ALLT, det är väl ändå självklart. Kan tänka mig massor senario där försäkringen inte skulle gälla, tex alla former av eget vållande eller när man inte säkerställer betalning. Inte skall kollektivet av försäkringstagare belastas för det.

Att polisen sedan inte utreder beror säkert på olika saker, dels som du säger, de har tusentals och åter tusentals ärende med betydligt högre belopp och kanske prioriteras. Dels bevisproblem. Låt oss säga att man fångar in en skurk i detta ärende som säger att, jodå jag kollade på klockan, vi bestämde att jag skulle köpa den och säljaren sa att jag kunde få lite tid att fundera då jag var osäker, jag betalade men ångrade mig, lämnade klockan åter och stoppade betalningen, detta var överenskommet med säljaren.

Hur skulle polisen kunna bevisa att personen inte lämnat åter klockan?

Visst skulle det visa sig att gynnaren var misstänkt för massor av liknande händelser så skulle det te sig märkligt men till syvende å sist så skall det kunna bevisas vid domstol. Inte helt lätt alla gånger kan jag tänka mig.

Som sagt, sjukt trist historia, lider med dig!
 
Senast ändrad:

Ghost

Omega
Nu vill jag inte vara sån men menar du att du gav honom klockan innan pengarna satt på ditt konto? Om så är fallet så är det nästan att se som läropengar.
Men jag lider med dig, otroligt tråkigt att det ska behöva vara så här..
Självklart GAV jag honom inte klockan innan jag såg att dom va på väg in på mitt konto!
Och ni som hånar mig fine! Håna på! Läropengar med det 3de! Ja jag har lärt mig 2 saker! 1 att aldrig lita på absolut något! Och 2 att jag ska håna folk som blir av med sina saker! Tack för allt!
 

Ghost

Omega
Ja, men ok, jag reagerade men det är väl Fan att folk inte kan skilja på mitt och ditt?

JAG skulle ha åkt hem till Nissen och hämtat tillbaka min klocka, och jag hade tagit någon bekant med mig som stöd.

Men kriminalitet ska man såklart inte syssla med.

Jag får står dig till 100% ,det va min första tanke vill jag lova! Men sen tänkte jag på andra konsekvenser.

Mvh Roffe.
 
Topp