• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stulen Tag Heuer Aquaracer Calibre 5

caru92

Breitling
Hej,

Under natten blev min kära broder rånad på sin Tag Heuer Aquaracer(ref:WAN2111.BAO822) från 2015, rånet skedde på en tvärgata till Avenyn runt 02:00. Serienumret är RMS0140 och jag hade varit evigt tacksam om ni håller utkik efter den och skickar PM om något dyker upp. Tips och råd på vad man kan göra för att förbättra chanserna uppskattas.


Tag.jpg
 

caru92

Breitling
Mycket dåligt signalement, inget man kan gå på egentligen. I övrigt, inga fysiska skador och som tur är så hade klockan en separat försäkring :)
 

CyberAndre

Cartier
Fy fan vad tråkigt. Alldeles för många trådar om rån och inbrott nu. Folk är fan inte kloka!
Det är trist. Jag minns fortfarande en kontorskunskapslärare som förberedde oss för praktik: "Ni stjäl Inte. Man stjäl inte, Inte så mycket som ens ett gem."

Jag blev sannolikt traumatiserad för jag har levt så. Man stjäl inte, man tar inte nåt från en person som jobbat ihop pengar för nåt. Jag tycker inte om stöld. Jag har svårt för avund också. Om någon har lyckats få ihop pengar till att köpa nåt de gillar så är det för mig underbart! Kanske jag själv inte har råd just nu med samma sak, t e x en klocka. Aldrig i hel***te skulle jag missunna nån deras glädje. Man kan glädjas med!
 
Senast ändrad:

Nic

Rolex
2-Faktor
Väldigt tråkigt att höra. Det har tyvärr nästan blivit en vana att se dessa typer av trådar på KS den senaste tiden.
 

joca

Patek
2-Faktor
Skönt att han klarade sig undan fysiska skador!
Håller koll och hoppas att det löser sig smidigt!
 
Topp