• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stulen zenith!

Portofino

Panerai
Hej alla!

Tidigare idag startades en tråd om vad man skulle göra i en situation då man blir rånad. Som bas låg info från polisens hemsida om att en man blivit bestulen på sin klocka i centrala sthlm.

Killen som blev bestulen har reggat sig på KS och lämnade en beskrivning i ovan nämnda tråden. För att fler ska se hans inlägg skapar jag denna tråden med hans inlägg nedan. Tråkigt..
"Cristian skrev: ↑
Min väns vän...
Hej,

Det var jag som blev rånad igår. Två jävlar kom bara & ryckte klockan från min arm. Innan jag han uppfatta det hela (pratade i telefon då) var klockan försvunnen.

Vore jättetacksam om ni kunde hålla utkik efter en Zenit El Primero ChronoMaster, Grand Date. Serienummer 243211, ref. 03.0240.4010. Två killar från... mellanöstern typ... som rånade mig.

Tack för hjälpen på förhand!"
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Fan va surt!
Om man ser ett misstänkt objekt på pantbank eller nåt dylikt, vem skall man kontakta?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack alla! Ni är grymma!
Har du kollat med din hemförsäkring? Borde täcks om du gör en polisanmälan och kan styrka att du ägt klockan, med exempelvis bilder. Min hemförsäkring täcker lösöre upp till 50000kr.

Lycka till och självklart hålls det utkik.
Förresten, en bild hade hjälp om du har någon där man exempelvis kan se något märke/skav på klockan.
 

zenith2014

Breitling
Usch!! Yonsson har en poäng, jag har samma villkor på lösöre på 50k!

Beklagar sorgen :-(


Tack! Har varit i kontakt med försäkringsbolaget. Skulle inkomma med en skriftlig försäkran...

Jag har ingen direkt bild på klockan... inte vad jag vet iaf... ska kolla i datorn... Armbandet är lite slitet, men det säger ju inget. Jag var på väg att lämna in den för renovering. Vilken tur att jag inte hann det! Ett antal tusenlappar i sjön i så fall...
 

ranepaj

Omega
Tack! Har varit i kontakt med försäkringsbolaget. Skulle inkomma med en skriftlig försäkran...

Jag har ingen direkt bild på klockan... inte vad jag vet iaf... ska kolla i datorn... Armbandet är lite slitet, men det säger ju inget. Jag var på väg att lämna in den för renovering. Vilken tur att jag inte hann det! Ett antal tusenlappar i sjön i så fall...

Hoppas verkligen att du har den ork som krävs för att hitta klockknyckarna! Sådant avskum ska inte få gå på våra gator.
 

Maro

Audemars
Sjukt jobbigt att det händer, men fan va skönt att man inte skadas! Klockor har ju väldigt lite värde i jämförelse! Hoppas det löser sig och att du får en ny klocka att nöta på ett tag!
 

n1tro

Panerai
Jag ägnar morgonens tack till att du personligen inte skadats - det hade varit ännu värre.. Jag hoppas dock att du finner klockan eller får en ersättning!
 

zenith2014

Breitling
Jag ägnar morgonens tack till att du personligen inte skadats - det hade varit ännu värre.. Jag hoppas dock att du finner klockan eller får en ersättning!


Tack! Ja, det kunde ju ha varit mkt värre... man kanske ska vara tacksam att man inte ligger på ett sjukhus just nu.

Cervera hade tyvärr ingen övervakningskamera utanför byggnaden :( ska försöka med Forex, Apoteket och the Phone House då jävlarna gick längst den vägen... vårt att hitta nummer dit på nätet dock! Kommer bara till en massa växlar som har stängt!
 

Onelund

Rolex
Tack! Ja, det kunde ju ha varit mkt värre... man kanske ska vara tacksam att man inte ligger på ett sjukhus just nu.

Cervera hade tyvärr ingen övervakningskamera utanför byggnaden :( ska försöka med Forex, Apoteket och the Phone House då jävlarna gick längst den vägen... vårt att hitta nummer dit på nätet dock! Kommer bara till en massa växlar som har stängt!



Lider med dig, har själv haft inbrott så jag misstänker jag vet hur du känner dig.

tror dock inte du får ut några bilder från kamerorna utan det måste gå via polisen, kan vara värt dock att göra detektivarbetet för att se om de har något, efter det kan man kontakta farbror blå.
 

ranepaj

Omega
Tack! Ja, det kunde ju ha varit mkt värre... man kanske ska vara tacksam att man inte ligger på ett sjukhus just nu.

Cervera hade tyvärr ingen övervakningskamera utanför byggnaden :( ska försöka med Forex, Apoteket och the Phone House då jävlarna gick längst den vägen... vårt att hitta nummer dit på nätet dock! Kommer bara till en massa växlar som har stängt!

Kolla även med Golden Hits, Siba och Macoteket :)
 

zenith2014

Breitling
Går det inte att lägga in en bild här? Försökte, men då dök ett fönster upp där jag skulle ange URL... har en bild på min klocka som jag gärna lägger upp...
 

zenith2014

Breitling

Bilagor

  • Zenith.jpg
    Zenith.jpg
    101.2 KB · Visningar: 249

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Om du trycker på "full storlek" knappen så kommer bilden in i inläggt och inte bara som bifogad :)
 

Sch0nning

Cartier
Så jävla illa att man inte får ha grejerna ifred.
Blev själv av med en Omega Genéve på lördagsmorgonen i Stockholm. Polisen verkade ta det på väldigt allvar när jag gjorde anmälan, undra om det går en våg av klockstölder? (eller som i ditt fall, rån) Polisen skulle i vilket fall gå igenom övervakningsbilder från tunnelbanan när jag blev av med klockan. Dom borde ju rimligtvis kunna hitta bilder på förövarna, då jag åkte gröna-linjen där det finns kameror i vagnarna, fick jag förklarat för mig. Sen är det väl tveksamt att förövarna åker fast..

Hoppas det löser sig för dig!
 

zenith2014

Breitling
Så jävla illa att man inte får ha grejerna ifred.
Blev själv av med en Omega Genéve på lördagsmorgonen i Stockholm. Polisen verkade ta det på väldigt allvar när jag gjorde anmälan, undra om det går en våg av klockstölder? (eller som i ditt fall, rån) Polisen skulle i vilket fall gå igenom övervakningsbilder från tunnelbanan när jag blev av med klockan. Dom borde ju rimligtvis kunna hitta bilder på förövarna, då jag åkte gröna-linjen där det finns kameror i vagnarna, fick jag förklarat för mig. Sen är det väl tveksamt att förövarna åker fast..

Hoppas det löser sig för dig!

Aj som fan... Vet hur du känner! Vad har du för signalement på GM? Hur gick det till? Kan det vara samma GM?
 
Topp