• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stulna rolexlådor

Sajmon88

Basic
Hej,

vi är på mallorca och IDIOT som jag är lade jag även ut sky dwellern till försäljning på blocket för ett par veckor sedan.
idag vid eftermiddagstiden så gjordes det inbrott hos oss där dräggen letade efter värdesaker. Dem fick med sig tre rolex-lådor med cert samt smycken och sambons väskor, klockan ”passar” dock en vän medan vi är iväg.
Frågan är hur fan gör jag med lådor/certen?!
Kan man köpa kopior hos rolex eller är de game over?

hälsningar Simon.

Boxar är en baggis men cert är kört som sagt tidigare, har du lagt ut en annons på blocket med ett telefonnummer kopplat till din hemadress?:bag:

Senast ändrad:
Det går tyvärr inte att lösa nya cert. Samtliga tillverkas specifikt för en viss klocka och bara i ett exemplar.

Okej så cert går inte att ordna.. vad rekommenderar folket att skaffa i tillägg, ett äkthetsintyg från kaplans eller någon annan som ordnar detta? Bergströms har tydligen slutat med det.

Okej så cert går inte att ordna.. vad rekommenderar folket att skaffa i tillägg, ett äkthetsintyg från kaplans eller någon annan som ordnar detta? Bergströms har tydligen slutat med det.
Följ @EWEA råd. Har använt mig av dem själv. Helt okej, det mitt personliga utlåtande och du får så klart välja själv vart du vill gå. Det säljs klockor utan boxar och cert, men du kommer troligen få mindre betalt.
Beklagar det ni har råkat utför!! Ytterst otrevligt!!

Ett tips ang Rolexcert är att kopiera det i vanlig kopiator. Kopian gäller om du tex behöver göra ngn form av garantiärende mm hos AD. Detta gällde i somras iaf. Misstänker att har med att bland annat AD:s i England behåller cert i ett år och skickar bara med en papperskopia på det.
Hur länge det kommer att vara så låter jag vara osagt. Rolex har ju en vana att ändra på policys och rutiner när de känner för det.

Jag beklagar också händelsen, usch vad trist:(

Ett tips ang Rolexcert är att kopiera det i vanlig kopiator. Kopian gäller om du tex behöver göra ngn form av garantiärende mm hos AD. Detta gällde i somras iaf. Misstänker att har med att bland annat AD:s i England behåller cert i ett år och skickar bara med en papperskopia på det.
Hur länge det kommer att vara så låter jag vara osagt. Rolex har ju en vana att ändra på policys och rutiner när de känner för det.

Sist jag lämnade in en Rolex via Rob så gick det bra att visa ett foto på Certet. Fram och baksidan.

Sist jag lämnade in en Rolex via Rob så gick det bra att visa ett foto på Certet. Fram och baksidan.

Mycket bra tips faktiskt, skall själv se till att fota cert. och ladda upp i molnet, så finns de som back-up om fysisk version skulle försvinna. Tråkigt för övrigt det som hänt @Sajmon88

Tillbaka
Topp