• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Styla sin Seiko SNK809

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Jag rekommenderar starkt att polera, här är ett exempel på hur jag har polerat luggarna och sidan av klockan tror @Meckregg kan lägga upp en bild på sin där han polerade glasringen.
Inte bästa bilden men den ända jag har just nu
IMG_20170919_123732.jpg
 

Lagom

Breitling
Dom båda ser mycket bättre ut än originalet. Jo jag har funderat på att byta tavla och visare också.
 
Aldrig varit sugen på denna modell innan just pga det borstade stålet, men som polerad ser den ju grym ut. Googlat runt på andra bilder och blev sugen på att klicka hem en. För en okunnig, hur polerar ni dem?
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Ah slagborr var ju jäkla improv, med det blev smidigt eftersom man la den med polerings 'bitsen' precis över bordskanten och rörde klockan runt.
Det bästa var ju att det fanns en möjlighet att låsa varvtalet och köra ständigt med full fart. Så alla verktyg där man kan låsa hastigheten är ju grymma :)
 

Dondon

Cartier
För en som inte vet något om polering överhuvudtaget, i korta drag vad är processen? Vad för typ av trissa använder man och vad tejpas? Säkert underhållande frågor men jag vet verkligen ingenting om saken.
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
För en som inte vet något om polering överhuvudtaget, i korta drag vad är processen? Vad för typ av trissa använder man och vad tejpas? Säkert underhållande frågor men jag vet verkligen ingenting om saken.
Finns en tråd här på ks som går mer in i detalj och har bilder kan inte leta fram den nu (sitter på tåget) men kan se om jag hittar den när jag har en dator, men annars finns det bra videos på Youtube tror minitwatch har gjort en bra video bara att söka på how to Polish snk
 

Dondon

Cartier
Jag hittade den tack! Hur lång tid skulle du bedöma att det tog dig? Han säger ju timmar i filmen om jag inte hörde fel.

Edit:
Sen hittade jag någon tysk som gjorde detsamma på 15 minuter, svårt att se hur mycket slutresultatet skiljer sig åt om man inte microgranskar.

Köpte en sån fuldremmel på jula för 150 spänn eller något med tillbehör och annat och gick loss på min. Nog inte lagt mer än 15 minuter på det men den ser ju väldigt mycket bättre ut som blank måste jag säga.
 
Senast ändrad:

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Jag hittade den tack! Hur lång tid skulle du bedöma att det tog dig? Han säger ju timmar i filmen om jag inte hörde fel.

Edit:
Sen hittade jag någon tysk som gjorde detsamma på 15 minuter, svårt att se hur mycket slutresultatet skiljer sig åt om man inte microgranskar.

Köpte en sån fuldremmel på jula för 150 spänn eller något med tillbehör och annat och gick loss på min. Nog inte lagt mer än 15 minuter på det men den ser ju väldigt mycket bättre ut som blank måste jag säga.
Spenderade runt 45min men sen tog man lite extra tid på att få till luggarna extra jämna.
 

Zee

Cartier
IMAG4027.jpg

Lädernato.
Köpte klockan på vinst och förlust för typ 600 kr på creationwatches.com. Något liten, men jag gillar den mer och mer.


Vill gärna ha ett nice textilarmband. Svart eller mörkgrönt. Förslag?
 

Dondon

Cartier
Fixade safirglas med blå ar och tog case från en snkm79. Blir något större än orginal också med det caset. Fick idén från denna video

Kan man köpa bara ett case? Såg videon vid något tillfälle och han hade väl köpt klockan för att få ett case. 39 vore en grym storlek, gillar allt med den jag ahr utom storleken.
 
Topp