• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sub 1973 röd text.

Compiss

Patek
2-Faktor
Har suktat efter nyare subs men kollat mer och mer på äldre. Kanske mitt födelseår:) (71) men de ligger ofta på 100 kakor för finare ex, utan röd text.

Hittat denna på nätet men tycker den har en fasning på luggarna jag inte sett tidigare, är det orginal fasning eller hemmaslipat?

Vad tror experterna på forumet? Skicket ser otroligt fint ut ( enl mig iofs rätt okunnig ... )

http://robertmaron.com/product.php?productid=20004&cat=0&page=1
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Har suktat efter nyare subs men kollat mer och mer på äldre. Kanske mitt födelseår:) (71) men de ligger ofta på 100 kakor för finare ex, utan röd text.

Hittat denna på nätet men tycker den har en fasning på luggarna jag inte sett tidigare, är det orginal fasning eller hemmaslipat?

Vad tror experterna på forumet? Skicket ser otroligt fint ut ( enl mig iofs rätt okunnig ... )

http://robertmaron.com/product.php?productid=20004&cat=0&page=1

Vänta nu. En "vanlig" 1680 kostar knappast 100 kakor.
Den du länkar till ser ut att ha blivit polerad. På första bilden ser luggarna rätt små ut, vet inte om bilden ljuger. Får en dålig känsla av det där ex:et, men kan mycket väl vara jag som är ute och cyklar.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Vänta nu. En "vanlig" 1680 kostar knappast 100 kakor.
Den du länkar till ser ut att ha blivit polerad. På första bilden ser luggarna rätt små ut, vet inte om bilden ljuger. Får en dålig känsla av det där ex:et, men kan mycket väl vara jag som är ute och cyklar.
Hmm undra vad jag kollade på för modell då... Som sagt är ny på detta och kan sett fel.

Tack för info ang länkade klockan. Tycker den ser ut att vara lite i för mkt nyskick.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Hmm undra vad jag kollade på för modell då... Som sagt är ny på detta och kan sett fel.

Tack för info ang länkade klockan. Tycker den ser ut att vara lite i för mkt nyskick.

En vanlig vit 1680 kan du hitta för runt 40k.

Den är inte i nyskick. Precis som glassen påpekade så har den blivit polerad, förmodligen för att likna nyskick. Dock har för mycket av boetten försvunnit iom det.
 

Mr Chance

Kalmar

Sorry, skrev på telefonen och ville korta ner plågan...

Pointed crown guards.
xCTApSY.jpg
 
Topp