• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sub 5513 underline, gilt, meters first, 1963

Patrik J

Rolex
Fick ynnesten att klämma på den här ikväll. Och dessutom erbjudande att köpa den. Spontant kändes den sinnessjukt fin. Men jag är ju å andra sidan ingen Rolex-expert. Så den stora frågan är: Ska jag hugga eller sticka?
(ursäkta den usla mobilbilden - det var både öl och hockey inblandat)
n1u4ZYy.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Är det pcg? Ser ut som vanliga kronskydd på bilden vilket rimmar lite illa med swiss only och underline. Misstänker dock att det bara är bilden som luras. Caset ser grymt ut för övrigt. :)

Edit: Missade årtalet. Klart det måste vara en pcg.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Bevels, tavla, perfekt...

Borde kosta multum. Om du skall slå till beror ju på priset såklart.

Edit. Kolla självklart upp så allt är 100% innan köp. Följer några papper med?
 

Patrik J

Rolex
Här kommer ett gäng bättre bilder. Kruxet verkar vara att serienumret (1,06XX) inte helt överensstämmer med kronskydden (borde vara pgc). Å andra sidan är ju inte allting helt solklart när det gäller gamla klockor så det kan ju helt enkelt vara en sen 63:a som fått en modernare boett eller något liknande. Tror inte ens Rolex vara så anala att de började byta boetter 1/1-64, eller?




HPjbFUm.jpg

8Rwvek1.jpg

7FMHhtY.jpg

m4J35Ll.jpg

IdcyfNg.jpg

ciD5Un2.jpg

Do5lqJf.jpg
 

ErikGBG

Audemars
Vad man läst så fasas ju de flesta ändringar ut över flera år och det är främst om det är flera år som skiljer man kan bli misstänksam.
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
1,06M är 1964 så boetten stämmer. Har dock inte sett ett 1,0M-case tillsammans med den där urtavlan förut.

Hur är det med lysmassan, funkar den?
 

Patrik J

Rolex
1,06M är 1964 så boetten stämmer. Har dock inte sett ett 1,0M-case tillsammans med den där urtavlan förut.

Hur är det med lysmassan, funkar den?


Har inte hunnit kolla det än. Däremot fick jag höra att lysmassan på visarna blivit "påbättrad" hos urmakare på vissa ställen där den börjat släppa. Inget som jag kan se med blotta ögat, dock.
 
Topp