• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sub-C med borstade boettsidor

OskarK

Vacheron
2-Faktor
En kille på TRF som borstat boettsidorna på sin 114060. Tycker att den blev mer toolig. Vad säger ni hiss eller diss?

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Med tanke på att boetten redan är astråkig och astoolig så tog han i princip bort det enda som ger lite kontrast. Gillar ICKE! :)

Edit: Och vad har han gjort med kronan? Ser knas ut!
 

Simpatico

Rolex
Tyckte det blev bättre med borstningen, så hiss.
Blir att den mer lutar åt att bli en beater klocka. Visst en beater för 60k förvisso.
Skulle gärna vilja se den om 5 år, om och när den fått en riktig åktur med dings, skav och ärr.
Det kommer den att palla frågan är om ägaren kommer köra linan ut.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Lite för platt i min bok, gillar tanken på lite custom på klockor , men rolex är ju ganska konservativa o därför blir det inte felsteg som man själv kan rätta till så ofta...
 

DrDre

Patek
Tycker nog att originalet är snyggare.

@Singular ang kronan. Ja, jag tror att den är blästrad. Jag har en klocka (Tutima Nato kronograf) som är blästrad och den har samma gråaktiga utseende utan någon mönster.

Lite OT. Hur mycket material sliter man ned när man borstar en yta som tidigare varit polerad? Anledningen till att jag frågar är att jag har lite (med betoning på lite) lösa ideer på att borsta min Milguass och då är det ju bra att veta om det går att återställa till polerat originalskick igen utan att boetten blir helt vanställd.
 
Topp