• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sub på blocket

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Det luktar dock illa att på blocket står det att den är såld på nymans och i annonsen på KS står det att den kommer från Texas.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Det är dock inte en fråga om åsikter.

Det är utan tvekan mycket billigt. Inte ganska fair, för att man tycker att den är trist. :)
Ja, klart billigare än de 40 vissa påstår de är värda. Köp om det lockar som sagt. Nissen vill göra affär på Nymans så jag skulle inte oroa mig för mycket om han inte slingrar sig för mycket.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ja, klart billigare än de 40 vissa påstår de är värda. Köp om det lockar som sagt. Nissen vill göra affär på Nymans så jag skulle inte oroa mig för mycket om han inte slingrar sig för mycket.

Påstår att de är värda? Hur definierar man vad något är värt?

Jag har sett flera likvärdiga gå för 40, marknaden talar.
 

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Ja, klart billigare än de 40 vissa påstår de är värda. Köp om det lockar som sagt. Nissen vill göra affär på Nymans så jag skulle inte oroa mig för mycket om han inte slingrar sig för mycket.

Detta är ren spekulation. Det skrivs så i annonsen för att det ska verka 100% seriöst. Då känner sig folk på avstånd mer bekväma med att sätta in handpenning eller kanske hela summan på hans konto. De som mejlar och vill göra upp affär f2f svarar han inte.

Som sagt, på KS står det att den är såld i Texas och på blocket Nymans. Varning för scam enligt mig.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Påstår att de är värda? Hur definierar man vad något är värt?

Jag har sett flera likvärdiga gå för 40, marknaden talar.
Har du sålt/köpt för 40 eller sett saker annonseras för det? Känns lite som att vissa har en agenda att pusha priser uppåt. :)

Du behöver inte jobba ihjäl dig för att hitta en 16610 full set för 35.
 
  • Like
Reactions: par

acce1999

Patek
2-Faktor
Detta är ren spekulation. Det skrivs så i annonsen för att det ska verka 100% seriöst. Då känner sig folk på avstånd mer bekväma med att sätta in handpenning eller kanske hela summan på hans konto. De som mejlar och vill göra upp affär f2f svarar han inte.

Som sagt, på KS står det att den är såld i Texas och på blocket Nymans. Varning för scam enligt mig.
Tror du är inne på något. observant. Såg också att det är en USA-klocka redan på Blocketbilden.
A
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Detta är ren spekulation. Det skrivs så i annonsen för att det ska verka 100% seriöst. Då känner sig folk på avstånd mer bekväma med att sätta in handpenning eller kanske hela summan på hans konto. De som mejlar och vill göra upp affär f2f svarar han inte.
Ja. Då slingrar han sig väl? :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Har du sålt/köpt för 40 eller sett saker annonseras för det? Känns lite som att vissa har en agenda att pusha priser uppåt. :)

Du behöver inte jobba ihjäl dig för att hitta en 16610 full set för 35.

Jag har sett flera säljas för det, och sålt en själv strax under 40.

Det är vad det kostar, och vad folk är villiga att betala.
Att du inte tycker att något är värt pengarna, förändrar inte värdet. :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Är nog något smelly, det borde inte kommit jättemånga mail innan mitt och jag skrev att jag tar den och att vi kan ses för affär och att han får betalt hur han vill.

Undra om den såldes utanför forumet i feb2013....
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag har sett flera säljas för det, och sålt en själv strax under 40.

Det är vad det kostar, och vad folk är villiga att betala.
Att du inte tycker att något är värt pengarna, förändrar inte värdet. :)
Säger fortfarande att det är dyrt och att man utan problem hittar det för 35. Att vissa betalar dyrt händer i alla branscher. 30 är lägre än 35 men känns inte omöjligt. I detta fallet är det absolut lurigt när historiken på bilden nu finns. Därav att man borde mötas upp på Nymans som annonsen säger. :)

Vågar lova dig att du får bumpa dina 40 länge här på forumet innan du får den såld för det.
 

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Är nog något smelly, det borde inte kommit jättemånga mail innan mitt och jag skrev att jag tar den och att vi kan ses för affär och att han får betalt hur han vill.

Mejla upp uppge ett annat namn och mejladress och säg att du bor på avstånd och fråga hur ni kan lösa det :). Om du har tillgång till ytterligare en mejl.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Säger fortfarande att det är dyrt och att man utan problem hittar det för 35. Att vissa betalar dyrt händer i alla branscher. 30 är lägre än 35 men känns inte omöjligt. I detta fallet är det absolut lurigt när historiken på bilden nu finns. Därav att man borde mötas upp på Nymans som annonsen säger. :)

Vågar lova dig att du får bumpa dina 40 länge här på forumet innan du får den såld för det.

Jag hade en F serie som jag sålde ganska omgående, efter att ha listat den för 39,5.
Det är vad det kostar för en mycket fin fullset 16610, och att man hittar en lite billigare.. det händer i alla branscher. :)
 
  • Like
Reactions: Per

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag hade en F serie som jag sålde ganska omgående, efter att ha listat den för 39,5.
Det är vad det kostar för en mycket fin fullset 16610, och att man hittar en lite billigare.. det händer i alla branscher. :)
Ska nog också starta business. Verkar finnas pengar att hämta om det stämmer. :)
 
  • Like
Reactions: par
Topp