• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Subb tuggar i sig skjortärmar?

Nicbex

Audemars
2-Faktor
IMG_3523.JPG

Upptäckte till min förskräckelse att subben med sina delikat frästa bezelräffling tycks ha tuggat sig igenom kanten på en av mina skjortor och om det är klockan som gjort det ser förmodligen samtliga ut såhär förr eller senare :( är jag den enda som drabbats?
 
Senast ändrad:

MJ24

Patek
2-Faktor
IMG_3523.JPG

Upptäckte till min förskräckelse att subben med sina delikat frästa bezelräffling tycks ha tuggat sig igenom kanten på en av mina skjortor och om det är klockan som gjort det ser förmodligen samtliga ut såhär förr eller senare :( är jag den enda som drabbats?
Det är så det är, bara att gilla läget enligt min erfarenhet.
Ändå är det ingen mot vad min gamla Omega SMP Chrono ställde till med.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
IMG_3523.JPG

Upptäckte till min förskräckelse att subben med sina delikat frästa bezelräffling tycks ha tuggat sig igenom kanten på en av mina skjortor och om det är klockan som gjort det ser förmodligen samtliga ut såhär förr eller senare :( är jag den enda som drabbats?

Känner helt klart igen problemet. Men mina skjortor slits faktiskt ännu mer i kanten mellan manschetten och själva ärmen (alltså typ 7-8 cm upp från ärmslutet). Vet inte om det beror på klockan eller ngt annat.
 

JohnDoe

Rolex
Jag tror att problemet ligger i att ni i hemlighet smyger omkring med välströsslade DD:s som sliter på skjortorna. Nä, skämt o sido så är det nog ett pris man får betala med vissa klockor. Nåja, har ingen lösning mer än att man får köpa nya skjortor oftare.
 

Wboy

Panerai
Så Sub går inte så bra till kostym after all... eller har folk för billiga eller dyra skjortor eller för tighta manchetter för att rymma klockan utan slitage?
 

Schildfat

Cartier
Har också haft samma problem, länge.. Tror inte det är tighta manchetter eller billiga skjortor, jag personligen känner då inte behovet att köpa dyrare prisklass än Eton och de är ju inte allt för billiga, åtminstone inte ifall man ska leva som student :rolleyes:

IMG_7130.jpg


image-jpeg.272766
 

Wboy

Panerai
För korta skjortärmar är ju en rimlig delförklaring. För min del ligger GMT:n under manchetten hela tiden. Har man kortare skjortärmar borde kanterna ligga taskigare till?
 

Freddie L

Panerai
Jag vet inte? Kan det vara så att dykarklockor inte är tänkta till skjorta, och har man korta ärmar/låter klockan glida fram så sliter den?

Menar inte att vara dryg egentligen, klart man ska kunna bära dykarklockor "till vardags", men är det här ett återkommande problem kanske man ska titta på ett mer dressat alternativ?
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Inget som inte lite sandpapper skulle kunna
Jag vet inte? Kan det vara så att dykarklockor inte är tänkta till skjorta, och har man korta ärmar/låter klockan glida fram så sliter den?

Menar inte att vara dryg egentligen, klart man ska kunna bära dykarklockor "till vardags", men är det här ett återkommande problem kanske man ska titta på ett mer dressat alternativ?
du skulle kunna ha rätt, men en GMT borde man kunna ha. Eller är det tänkt att piloter har kortärmat??
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är bara att välja mellan
1: Du har fel klädsel till klockan.
2: Du har fel klocka till klädseln.

Enkelt, har man ett arbete där man dagligen klär sig i kavaj och skjorta i syfte att se proper ut så matchar det illa med en SubC både praktiskt och utseendemässigt.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Har sett på Bond-film att bezeln kan användas för att skära av rep, så det är klart att det nöter på skjortärmarna.
Steg 1 är väl att inte knäppa manschetten
Steg 2 att kassera skjortan, eller låta en skräddare byta muffen
Steg 3 att ha en mer ändamålsenlig klocka ;)

Jag brukar slita ut insidan på kragen innan manschetten, så mina favoritskjortor har bara en livslängd på ca 4 år.
 
Topp