• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpes/Bytes Subhomage modell "finare"

Johanw

Cartier
Frun spanar på min Tudor 79090 när hon vill ha svart tavla och stållänk på sig. Så nu får jag skaffa ett substitut till henne så jag får ha den ifred. En subhomage önskas därför. Länk krav. 40mm. Om den är av finare karaktär har jag kanske något att byta med. T.ex. Seiko SKX031, Orient Mako XL, Steinhart ocean one vintage red, mer info finns på alla om så önskas. Pengar finns också, så alla sätt funkar.

IMG_1736_zps5cf6c15d.jpg

makoxl4_zpsa4897812.jpg

Beaters_zps4544465c.jpg
 

barnefko

Omega
Ursäkta mig men är inte din alpha som du har liggandes den ultimata subhommagen? mera lik än så blir det nog inte...

För övrikt så kan du ju slänga iväg en PM om du tycker det här är ngt för henne.
Är förvisso en snowflake och quartz men vem vet.

annars lycka till med sökandet!
 

Johanw

Cartier
Stämmer att det är min Alpha som ligger i högen. Den användas dock som beater och jag har ingen stållänk till den. Faktiskt den som gjort att hon gärna bär en sub. Möjligheten att kunna matcha genom att byta band. Dock vill hon gärna också ha länk och jag orkar inte stå med verktyg varenda gång hon kommer på detta med 3 minuters marginal till bussen. Så enklare att bara ha en till. Och nej, Steinharten och Seikon är för stor så de går bort (båda har 22mm länkar).
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Stämmer att det är min Alpha som ligger i högen. Den användas dock som beater och jag har ingen stållänk till den. Faktiskt den som gjort att hon gärna bär en sub. Möjligheten att kunna matcha genom att byta band. Dock vill hon gärna också ha länk och jag orkar inte stå med verktyg varenda gång hon kommer på detta med 3 minuters marginal till bussen. Så enklare att bara ha en till. Och nej, Steinharten och Seikon är för stor så de går bort (båda har 22mm länkar).
Mig veterligen går det att köpa noname länkar på tex ebay. Det garanterar ju inte passform men är ju ett annat alternativ om du vill låta henne ta över alphan istället.
 

Johanw

Cartier
Mig veterligen går det att köpa noname länkar på tex ebay. Det garanterar ju inte passform men är ju ett annat alternativ om du vill låta henne ta över alphan istället.

Medveten om detta. Tom en kollega som erbjöd mig en noname oysterlänk men vill komma ifrån att behöva plocka av och på genom att ha två stycken till henne.
 

Johanw

Cartier
Såg den men föll på avsaknad av länk. OCh jag vet att man kan skaffa en aftermarket men är lat nu.
 
Topp