• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submariner äkta eller ej?

Suny

Breitling
Hej!

Var idag och kikade på en oanvänd 116610LN hos en privatperson. Jag är dock lite fundersam på om den är äkta, original box och certifikat finns. Det finns nog många här som vet bättre än mig bara på bilden att döma, så hoppas ni kan hjälpa mig!

IMG_2863.JPG

Och här kommer samma bild fast beskuren:
FullSizeRender.jpg


Vad tror ni?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fake. Färgen i inlägget ska inte vara vit. Orkar inte syna resten. :)

Jämför med denna:
19_11_12009.jpg


Edit: Visarna ser också keff ut. Inte platta kanter utan runda.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Är färgen vit då? Eller är det bara ljuset som reflekteras.

Kollar på mobilen och tycker den ser helt okej ut
 

Suny

Breitling
Tack för responsen!

Det första jag tänkte på när jag såg klockan var att kronan var långt ifrån centrerad med pilen ovanför. Är de det ni menar?
 
P

Philippe Stern

Guest
Jag är fan inte övertygad. Alla skriker fake för att inte göra bort sig. Men jorden var inte platt fast alla sa så. Ring AD och kolla om serienumret finns registrerat. Så gjorde jag och min köpare på min DJ II. Verkar sjukt dumt av privatperson att sälja en fakeklocka f2f i sitt eget hem.
 
Kladdig text? Ser snarare ut som en oskarp bild
Det som avgör för mig är dimentionsskillnaderna mellan krona och kronskydd

Du har nog rätt i att bilden är aningen oskarp.
Men kollar man på den tryckta kronan och jämför så kan man se att dom är olika. Eller kan det vara så att dom har gjort en del korrigeringar på text och tryck beroende på årsmodell?
 

Charles_

Rolex
Du har nog rätt i att bilden är aningen oskarp.
Men kollar man på den tryckta kronan och jämför så kan man se att dom är olika. Eller kan det vara så att dom har gjort en del korrigeringar på text och tryck beroende på årsmodell?

Att de ser olika ut behöver inte nödvändigtvis betyda att klockan är fake. Rolex ändrar tryck hela tiden.
 

ErikGBG

Audemars
Charles hann före. Dom har ändrat designen på likhetstecknet
Tycker dimensionerna på krona vs kronskydd ser konstiga ut men är kanske bilden
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Och det betyder automatiskt att den är fake?
Nej, bara att jag inte tycker visarna ser ut som de borde. Jag har ofta fel. :)

En grej som stör mig lite med Rolex är visarna, att de i princip är helt platta och att visarfötterna är stora vid infästningen. Så är det inte på denna. I alla fall inte vad jag kan se. Gjorde en bilden ljusare. Kan ha fel som sagt.
image.jpg
 

Bosse

Friends of KS
Here we go again....

Nu framgår det inte om ett köp är på gång men,

som vanligt,

if in doubt, don`t

Därefter gå till AD betal för ett äkthetsintyg = veta. (punkt)

//Bosse
 

Portofino

Panerai
Here we go again....

Nu framgår det inte om ett köp är på gång men,

som vanligt,

if in doubt, don`t

Därefter gå till AD betal för ett äkthetsintyg = veta. (punkt)

//Bosse
+1
Säg att du vill att en AD tittar på den. Det är trots allt mycket pengar det handlar om. Är det en seriös säljare stället hen upp på det. Om inte, skippa. Det kommer alltid nya objekt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är fan inte övertygad. Alla skriker fake för att inte göra bort sig. Men jorden var inte platt fast alla sa så. Ring AD och kolla om serienumret finns registrerat. Så gjorde jag och min köpare på min DJ II. Verkar sjukt dumt av privatperson att sälja en fakeklocka f2f i sitt eget hem.
Finns det ett internationellt register för sålda Rolex?
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Är absolut inte expert på detta men tycker att bezeln ser "för svart" ut för att vara keramisk (för den är väl keramisk på 116610?). Kan bero på ljuset men tycker iaf att den ser en aning plastig ut.
 
Topp