• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submariner 16610 funderingar

Songer

Omega
Har kollar runt lite på Sub, har kommit fram till att luggarna maxi dial på Sub-C inte är lika snyggt som de äldre 16610-tavlorna.
Har en del frågor kring 16610 referensen som ni kunniga säkert vet!

När det gäller SEL, när kom dessa länkar?
Rolex Rolex Rolex-märkningen. när kom dessa?

Något mer man ska kolla efter om man vill ha allt det senaste utan att gå över till Sub-C?
Något urverksbyte under perioden?

Tack på förhand!
 

JohnDoe

Rolex
Det finns många saker som skiljer 16610 versionerna åt. Den fanns väl i produktion från ca 1987 - 2010. Några av skillnaderna är beskrivna ovan. Den nya länken som kom 2001 är det många som gillar. Den är klart bättre tycker jag. Det där med lugholes är en smaksak. Så vill man ha ny länk och lugholes då är det ett ganska snävt utbud pga kort produktionstid.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Det finns många saker som skiljer 16610 versionerna åt. Den fanns väl i produktion från ca 1987 - 2010. Några av skillnaderna är beskrivna ovan. Den nya länken som kom 2001 är det många som gillar. Den är klart bättre tycker jag. Det där med lugholes är en smaksak. Så vill man ha ny länk och lugholes då är det ett ganska snävt utbud pga kort produktionstid.
Jag tycker att lugholes gör klockan mer toolig. Jag skulle nog satsa på en med sel o lugholes. Annars en 1680 eller 116610.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det här med lugholes är lite kul, anses coolare och premium och underlättar byte mellan länk och... Men just det "alla" tycker ju att en Sub bara passar på länk så varför lugholes?! ;)
 

Myran

Omega
För att vara väldigt intresserad av en Sub (date) och inte riktigt villig att lossa på lädret för den nya claspen så var detta en matnyttig tråd om föregångarna!
 

PSV

Breitling
Lug-holes är "ett måste" på 16610:an, tycker jag
 

Bilagor

  • IMG_7281.JPG
    IMG_7281.JPG
    272.1 KB · Visningar: 44
Topp