• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submariner 16610 vs 116610LN

Asplund

Patek
2-Faktor
Denna fråga har ställts på många klockforum runt om i världen men inte här, tror jag?

Om valet måste göras mellan 16610 och 116610LN, vilken skulle ni välja?

(Man får alltså bara äga en av dem)



/Asplund
 

Bilagor

  • DSC_0247.jpg
    DSC_0247.jpg
    65.3 KB · Visningar: 6,139

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: Submariner 16610 vs 11610LN

116610LN utan en suck. Motivering: Maxitavlan och caset med dom större visarna och indexen ger ett mera harmoniskt intryck.. Sen är den helt enkelt snyggare.
 

David

Bödeln
Re: Submariner 16610 vs 11610LN

Beror förstås helt på tycke och smak, men jag tycker att 11610:an vinner på spännet.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Re: Submariner 16610 vs 11610LN

Har 16610, men kan hålla med om att 116610 är snyggare med maxi dial, bredare boett. Dock ser länken lite tunn dvs. opassande ut mot den stora boetten.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Om jag får välja en att bära för resten av mitt liv så skulle det tveklöst bli 16610. Den är mycket bekvämare att ha på sig och det kostar inte skjortan att fixa bezel och insert om man skulle repa dem. SubC känns som en blingad version av den ursprungliga legenden.

Den ultimata kombon är 16610LV på den nya länken.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
David skrev:
Zed skrev:
Så klockrent! Borde också prova det där! Burit den så?

Yes!

Haha! Länken är den svaga punkten på 16610 pga stretch. Hade den inte stretchat och haft solida mittlänkar hade jag valt den framför den nya länken helt. Glidelock är för mig helt onödigt och de nya spännena har en historia av sprickor vid svetspunkterna.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Egentligen en svår fråga, båda är sjukt fina. Den äldre och mer slimmade varianten är fin, men den nya med maxicaset är grym, gillar den nya lumen!
 
Topp