• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submariner 1680

Malcolm Y

Omega
Sorry guys, men skulle behöva er hjälp igen.
Vad tror ni om värdet på denna 1680 från 1969 med box och papper. Allt original...

WJ1HgmT.jpg


tznDHWC.jpg
 

Malcolm Y

Omega
Jag gillar den.
OK, grejen är att jag bor i Tokyo och här finns ett enooooooooormt utbud av 2nd hand, och i många fall till mycket bra priser. Problemet är att jag inte riktigt har koll på vintage.
Japaner gillar nytt, och flippar Rolex och andra lyx märken hela tiden. Detta får mig att tro att man kanske kan göra fynd när man ändå är här.

Kolla in www.rakuten.co.jp
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag gillar den.
OK, grejen är att jag bor i Tokyo och här finns ett enooooooooormt utbud av 2nd hand, och i många fall till mycket bra priser. Problemet är att jag inte riktigt har koll på vintage.
Japaner gillar nytt, och flippar Rolex och andra lyx märken hela tiden. Detta får mig att tro att man kanske kan göra fynd när man ändå är här.

Kolla in www.rakuten.co.jp
http://www.rakuten.co.jp

Mitt tips till dig är att börja i rätt ände. Lär dig vintage först, köp sedan.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Mitt tips till dig är att börja i rätt ände. Lär dig vintage först, köp sedan.

Men då får man ju inte ha något på armen :-(
Skämt å sido, visst är det en djungel med bytta tavlor, dåliga slipningar, bristande underhåll, osv.

Gillar exemplaret du länkar till. Tror inte du får en finare för 64.000 kr i europa, men sen är det ju det där som jag skrev om ovan och där är inte jag kompetent nog att yttra mig.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Lyssna på Davvan. Lärandet är en del av njutningen!

A

P.S. För övrigt var min första tanke när jag såg tavlan, att det är en sådan där som tillverkas i Vietnam, med tanke på de kritvita cirklarna kring markörerna... men det är ju svårt att alls avgöra givet bildens litenhet... Och notera att det bara var en tanke!
 
Topp