• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submariner med dato, utan cyklop

Ryttaren

Rolex
Bort med eländet :bag:

oHmOOXA.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tog du bort bubblan eller monterade du bubbelfritt glas?

Glas utan bubbla (tror det heter Tropic 18...). Värdemässigt är det nog varken till eller från om du monterar ett glas utan bubbla. Om du petar bort befintlig bubbla bör det, om något, minska värdet eftersom glaset, per definition, är sabbat...eller om man nu kan peta tillbaka bubblan. :)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Jag tycker faktiskt det är en snygg klocka, med eller utan bubbla!
Tycker inte heller att det är endast bubblan som definierar Rolex...så jag säger...
...Våga vägra vara bubbel-taliban! ;):D
 

Mr Chance

Kalmar
Fråga till den som vet. Vad händer med WR om man byter från ett glas med bubbla till ett Tropic 18? Har för mig att jag läst någonstans att diametern inte är exakt samma. Fast det kanske var skillnad mellan safir och Tropic. Ja, någon som kan får reda ut!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tycker subbarna passar bättre utan bubbla jämfört med GMT, den känns lite naken utan bubbla.

Kanske för att jag gillar Sea-Dwellern eller ren vanesak...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fråga till den som vet. Vad händer med WR om man byter från ett glas med bubbla till ett Tropic 18? Har för mig att jag läst någonstans att diametern inte är exakt samma. Fast det kanske var skillnad mellan safir och Tropic. Ja, någon som kan får reda ut!

Jag trycktestade min....man kan säga att jag inte ska ha den på när jag diskar. :D

Sen vet jag inte om det beror på glaset eller om det beror på att packningar etc behöver bytas....
 

Bolio

Panerai
Måste faktiskt hålla med om att jag gillar den skarpt utan bubbla. Har länge varit sugen på SD men jag har lite svårt för det gamla låset och än så länge klarar jag mig bra utan glasögon så jag ser inte problemet med att inte se datumet utan bubbla :D .
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Bubblan är det som stör mig med Rolex. Alla som vill visa att dom har en köper med bubbla. Dom som bara uppskattar klockan för vad den är köper utan.
 
Topp