• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

submariner tips

Rulle

Audemars
har gått i tankar om att köpa nytt och istället för att köpa nåt bara för att så har jag kommit fram till att jag ska ha en ny submariner istället !

och då är frågan.. vart kan man köpa dessa billigast ? vågar man ta en från en av dom italienska gråhandlarna på chrono24 eller finns det någon bra och billig affär nånstans i tex europa som tar ungefär samma priser ?

har för mig att det varit en del snack om rolexbutiken på schipol(ursäkte stavningen) i amsterdam att dom där är billiga...!?

fick för nåt år sedan ett pris på ca 5000 euro på en ny subc av en herre i rolexbutiken på mallorca(priserna har säkert ändrats nu!?)

men soms agt tips till vart man ska söka sig för bergströms känns lite för dyra och inte jätte villiga att gå ner så mycket..
 

maxmol

Panerai
Kan inte priserna på Gassan i Schiphols flygplats. Men de är AD och är det billigare så känns det fett att ta ett söndagsflyg, åka in till Amsterdam och äta. Sen tillbaka till flygplatsen, gå deras miniatyr museum och köpa rolex. Sen kanske jag har sett Upp in the air för mycket och har en fetisch för flygplats lounger.

Edit: inser att detta kanske inta alls var ett hjälpsamt tips. Men ändå!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
men soms agt tips till vart man ska söka sig för bergströms känns lite för dyra och inte jätte villiga att gå ner så mycket..

Jaså? Har hört en säljare på Bergströms själv pruta ner priset utan att ens bli tillfrågad om ett bättre pris. Vad anser du är en ok rabatt?
 

Rulle

Audemars
Kalla gärna mig snål !!!! Men nodaten ligger på cirkus 36-40 k på chrono24 och den vanliga runt 44 från italienska gråhandlare...

Nån sommköpt sin från någon sådan?
Det är ju förfasen billigt iallafall ! Haha


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

Sten

Cartier
Skall sticka ut hakan lite och påstå att du kan få den väldigt "billigt" (billigast?) från AD i Finland. Personligen har jag prutat ner ca 15-20% på submariner/gmt/datejust från ursprungspriset. MEN det går inte i Helsingfors för där är ryssarna och kinerserna och handlar, där behövs ingen prutmån.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Kalla gärna mig snål !!!! Men nodaten ligger på cirkus 36-40 k på chrono24 och den vanliga runt 44 från italienska gråhandlare...

Nån sommköpt sin från någon sådan?
Det är ju förfasen billigt iallafall ! Haha


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free









Kollar ofta på chrono men inte ser jag priser på 36000kr. (Europeiska handlare)

Länka gärna...
 

Bolio

Panerai
De priserna har jag aldrig sett, snarare subc kring 43k och uppåt och date kring 47-48 och uppåt. Hittar man de priser du skrivit ut så hade jag nog dragit öronen åt mig. Tror nog att det vanliga tipset att är det för billigt för att vara sant så är det nog just det även på chrono.
Så istället för att handla av någon som bara är billigast finner du ju billiga klockor under tråden handlare på chrono24 där ett flertal medlemmar handlat och skrivit sina omdömmen om de butiker de handlat av.
Lycka till.
 

Rulle

Audemars
Haha fick kolla efter nu och såg att den billigaste jag sett var inte europeisk... "Det är mänskligt att fela" hahaha

Men vad kör man... Med eller utan datum?


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

Rulle

Audemars
Hahaha har ju nyss fått hem min speedy vilken inte har datum så njae...
Har iallafall cirkus två månader på mig föräns det blir ett köp ändå men ska börja höra mig för!!

Subben är förjävla snygg... Var inne på att köpa något som substitut men har insett att jag måste ju ha en sådan!


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Runt 39000kr från handlare i Hongkong ..... Hade kanske inte köpt där:). Tänk på att moms och tull tillkommer på priset. 42-43000kr från billigaste handlarna i Europa.

Ligger väl på ca 55000kr hos Rob E. Inte omöjligt att du kan få ner priset till runt 50000kr skulle jag tro. Kanske värt det m tanke på garanti, service osv.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Bättre pris med! Hahaha


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Hade problemet med att jag ville ha en sub m datum men utan bubbla.... Så det fick bli sea dweller för mig. Ref 16600 och har inte ångrat mig en sekund. Är rätt skönt att ha datum på klockan :)
879bPg4.jpg
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Min erfarenhet av de billigaste Submariners från Hongkong är att det är svårt att faktiskt hitta dem för de priset. Känns som lockpriser för att få in folk i butiken, något jag själv upplevt.
Men ska du ha en SubC så kör originalutförande. Datum kan du avläsa på mobilen ;)
 

Rulle

Audemars
Spännande!!! Får ta ett tag och suga in detta! Har en resa till stockholm snart så ska väl in och pröva lite på rob och är servicen så bra som det sägs så blir det nog en resa dit igen! Haha


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 
Topp