• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sugen på Breitling (Instegbratte?)

Isac85

Cartier
trodde aldrig jag skulle skriva detta då jag varken säljer bilar eller är från Göteborg men jag är ruskigt sugen på att testa en Bratte.

Då detta tar mig ut på djupt vatten ber jag helt sonika om hjälp. Vilken är den typiska instegabratten typ omegas seamaster? Vill lägga max 15', mörk urtavla, inte nödvändigtvis på länk sen gör det ju inget om modellen är relativt lättsåld då jag aldrig burit det innan och kanske inte gillar Närvaron alls. Det handlar om ett begagnatköp så modeller från 90-talet och framåt välkomnas. Det enda jag med klarhet kan säga är att Navitimern (som fövisson inte ryms inom budget ändå) inte är något för mig

Tackar på förhand!
 

tissoter

Audemars
trodde aldrig jag skulle skriva detta då jag varken säljer bilar eller är från Göteborg men jag är ruskigt sugen på att testa en Bratte.

Då detta tar mig ut på djupt vatten ber jag helt sonika om hjälp. Vilken är den typiska instegabratten typ omegas seamaster? Vill lägga max 15', mörk urtavla, inte nödvändigtvis på länk sen gör det ju inget om modellen är relativt lättsåld då jag aldrig burit det innan och kanske inte gillar Närvaron alls. Det handlar om ett begagnatköp så modeller från 90-talet och framåt välkomnas. Det enda jag med klarhet kan säga är att Navitimern (som fövisson inte ryms inom budget ändå) inte är något för mig

Tackar på förhand!
Breitling colt skulle jag kika på, mycket fina.
Superocean är också fina, dessa dyker upp här på KS då och då för din budget.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Super ocean är en riktigt tung dykare.
Kanske går att få tag i strax norr om 15k
Såg att du sökte mörk tavla men det finns ju även det.
/j
image.jpeg
 

Freddie L

Panerai
Jag var i samma sits som dig för ett par månader sedan. Aerospacen blev mitt val, men då var jag ju redan lite sugen på ana-digi-klocka.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Dra en superocean II 42 mm på läder. Går nog kräma fram en ny för 18-19. Svårare hitta beggade
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Köp dig en Blackbird A13050 på pilot. De går att hitta en bit under 15. Gått några i år bra bit under på tradera, en härifrån som inte blev såld här. Grymt bra klocka.

Andra sköna klockor som går inom budget (med länk) och är ganska moderna. Steelfish (ja det går fint om man letar), Colt A17380, Aerospace Avantage, Colt A73380, Superocean Pro...
 

DrKlocka

Audemars
Navitimer var modellen som fångade mig. Hade lite svårt för Breitling till en början då de ofta är ganska så vräkiga. Navitimern är ju ganska lätt att bli tilltalad då modellen är ganska så traditionell och har i stort sett sett likadan ut sedan de introducerades på 50-talet. Att hitta en fin Navitimer under 20-25' blir riktigt svårt dock. Men när man väl fått smak för Breitling är det svårt att inte älska de feta modellerna. Själv har jag länge varit sugen på en 81950 från 90-talet som går att hitta för under 15'.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Regatta är ju riktigt coolt på tal om Yachting
Breitling_Chronomat_Yachting1.jpg
Mmmm det där är en tidigt yachting-ufo, 81950 eller 13047. Och utan guldplätering, check. Fortfarande röd dessutom. Skulle jag gärna lägga vantarna på. :)

Min är en nyare 93-94 A13048. Inte lika kul men har iaf en häftig fuktskadad(?) patinering med solblekt gul regattatimer och dito kronografsekund:
IMG_1357.jpg
 
Senast ändrad:

tissoter

Audemars
Mmmm det där är en tidigt yachting-ufo, 81950 eller 13047. Och utan guldplätering, check. Fortfarande röd dessutom. Skulle jag gärna lägga vantarna på. :)

Min är en nyare 93-94 A13048. Inte lika kul men har iaf en häftig fuktskadad patinering med solblekt gul regattatimer och dito kronografsekund:
IMG_1357.jpg
Otroligt fin, den ska ju vara lite fuktskadad så man vet att den har varit med ;)
 
Topp