• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sugen på drönare, tips? >>>>>

Chuck

Patek
2-Faktor
funderar på att skaffa en rejäl drönare med möjlighet att filma. Tror det snart behövs licens med tanke på incidenterna på flygplatser osv. Nån på KS som har en? Vilken prisklass är att rekommendera för bra grejer?
image.jpg
image.jpg
 
Har kört DJI Inspire 1 sedan i Januari! Fantastiskt maskin som fixar det mesta man önskar.
Om du inte har flygit alls innan så rekmommenderar jag dig att köpa något mindre billigare att övningsflyga med först för att bli duktig på att flyga helt manuellt. Inspire 1 är en barnlek att flyga så länge allt fungerar men när gps'en helt plötslig dör eller man flyger lite långt bort och tappar videolänken så kan det bli lite svettigt när man skall ta den hem manuellt. Då är det bra att ha tränat en del innan.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Denna! Släng upp i luften, sedan följer den dig..!

Glömde länken!

https://www.lily.camera/
Imponerande! Men hur vet man att man verkligen får en om man pre-order köper? Samt hur vet man att den fungerar enl trailern?
Utvecklingen går defintivt i rasande takt, undra hur länge det dröjer innan hemlarmet har en drönare som förföljer inbrottstjuvar??
Någon som vet tips på bolag som bedriver utveckling av drönare?
 

M021

Rolex
2-Faktor
Ingen aning. Men har redan sålt vad jag förstår, men som du nämner. Vänta ett par månader så finns den i en butik nära dig,
 
Det tråkiga med Lily är att den kör med ett inbyggt batteri som bara räcker i 20 minuter :(
Inte många drönare som klarar flyga så länge! Dock har ju flera utbytbara batterier så man kan landa, byta batteri och vara i luften inom 1 minut igen.
Den där Lily var ju överjävligt häftig! Tänk så många möjligheter den öppnar :)
Skall bli intressant och se hur den klarar hinder t ex luftledningar, träd och annan skit som finns där ute :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Inte många drönare som klarar flyga så länge! Dock har ju flera utbytbara batterier så man kan landa, byta batteri och vara i luften inom 1 minut igen.

Skall bli intressant och se hur den klarar hinder t ex luftledningar, träd och annan skit som finns där ute :)
Det gör den inte. Klarar inte av att väja undan för träd till exempel...

Does Lily have obstacle avoidance?
Currently, Lily does not have any obstacle avoidance capabilities. We have found that most outdoor activities do not need obstacle avoidance because Lily can follow the user's path. But again, there are no guarantees that Lily will not hit anything while it is following you. If Lily is about to hit an object you can press the middle button on the tracking device and Lily will stop, hold its position, and continue to film you.
 

Jonte73

Audemars
Det gör den inte. Klarar inte av att väja undan för träd till exempel...

Does Lily have obstacle avoidance?
Currently, Lily does not have any obstacle avoidance capabilities. We have found that most outdoor activities do not need obstacle avoidance because Lily can follow the user's path. But again, there are no guarantees that Lily will not hit anything while it is following you. If Lily is about to hit an object you can press the middle button on the tracking device and Lily will stop, hold its position, and continue to film you.
Kan bli dyrbart :)
 

vonhall

Rolex
Har själv aktier i bolaget och dom skulle behöva komma igång med försäljningen så jag kan starkt rekomendera:
http://cybaero.se/produkter-applikationer/apid-one-ranger
Rolig grej! Men den känns något overkill i sammanhanget :D

APID ONE specifikationer
Material Kolfiber, titan, aluminium
Längd 320 cm
Höjd 130 cm
Bredd 120 cm
Rotordiameter 330 cm

Max startvikt Ranger 180 kg
Max startvikt Rescue 200 kg
Max startvikt Defence 220 kg

Motor Wankelmotor

Effekt 55 hk
Bränsle Jet A1/Bensin
Bränsleförbrukning 12 liter/h
Bränslekapacitet 70 liter

Maxhastighet 150 km/h
Marschfart 90 km/h
Flygtid Upp till 6 h beroende på uppdrag
Aktionsradie 50-200 km beroende på uppdrag
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Nån som sitter på DJI senare modeller av phantom?
Jag har en phantom advanced, är du bosatt i Stockholm så är det bara att du pm:ar för testflygning.
Även om tips och trix.
Är en riktigt bra maskin med ca 20min flygtid och extremt bra videolänk MEN jag skulle säga att nästan alla propellrar måste balanseras innan flygning så man eliminerar "jello" i filmerna.
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
En sak till men DJI Phantom är att jag verkligen rekommenderar att man kör den med Ipad mini själv började jag med en Samsung och det var ingen hit då mjukvaran dränerade batteriet och det laggade så mycket att det inte var användbart.
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Jag är sugen på den här

http://cdon.se/hemelektronik/bebop-...gn=prisjakt_se_home-electronics_Toys+-+Drones

Borde köpt en drönare innan vi började med markarbetet på huset och fotat allt uppifrån med.... :(

Dålig räckvidd på den bara. 250m är inte så mycket även om det räcker mer än väl då man jag vetligen inte får flyga så man tappar uppsikten över dronen i Sverige.
Finns folk i Asien som har flugit över 6km och tillbaks med sin DJI Phantom 3 men då är det verkligen optimala förhållanden.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Dålig räckvidd på den bara. 250m är inte så mycket även om det räcker mer än väl då man jag vetligen inte får flyga så man tappar uppsikten över dronen i Sverige.
Finns folk i Asien som har flugit över 6km och tillbaks med sin DJI Phantom 3 men då är det verkligen optimala förhållanden.

6km haha :D har kollat lite video på DJI3 Pro verkar vara riktigt bra.

Tänkte bara ha den för att filma huset till en början.
Efter det har jag svårt att tänka på andra scenarion. Vad använder du din till?
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
6km haha :D har kollat lite video på DJI3 Pro verkar vara riktigt bra.

Tänkte bara ha den för att filma huset till en början.
Efter det har jag svårt att tänka på andra scenarion. Vad använder du din till?

Har filmat dottern på gården med den bara, hade planer på att flygfota hus med den men jag har inte kommit så långt.
Om du fortfarande har behov för en så kan du PMa så löser vi det åt dig.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Använd medföljande skydd, våga bära hjälm typ
image.jpeg



Annars kan de gå såhär
image.png

3 olika skador


Senast sköt drönaren iväg en del av propellern i luften! (skadan i mitten på magen) :D

image.jpeg
 
Topp