• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sugen på en Omega Seamaster 300 (nya modellen)

PhilipB

Breitling
Hej,
Jag är ny här på Klocksnack och gick med för att hitta inspiration/råd till mitt första "riktiga" klockköp.
Från början var jag inne på en Planet Ocean eller Submariner. Men jag tror att jag gillar 300an bättre. Tar gärna emot lite input från er vad ni tycker om modellen och hur den står sig mot Planet Ocean?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Syftar du på denna? Gillade inte länken för fem öre. Kändes tunn och billig, plus att polerade mittlänkar inte var så hett på den klockan.

ItSHU3J.jpg
rPeyrWz.jpg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Äger ingen av dem men har provat båda vid flera tillfällen och håller helt med dig. Är det någonting som är SubC's svaga punkt så är det länken som inte är i närheten av Omegas länk om man nu ska prata stabilitet.
Exakt, jag äger både SubC och Seamaster 300 Master co-ax och vill hävda att länken är tjockare än de på Subarna.
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Har en 114060 och inte är länken speciellt imponerande. Visst microjustering är praktiskt. Men känslomässigt ger länken inget större intryck.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag kan ju bara utgå från hur jag kände när jag testade den. Länken var verkligen ingen hit, främst designmässigt.
 
Ingen av klockorna är i närheten av en ny SubC enligt min mening, dock så skulle jag personligen ta en keramisk omega SMP framför en SM300 men om inte det är ett alternativ så vore mitt val en PO framför sm300

Typ så..
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ingen av klockorna är i närheten av en ny SubC enligt min mening, dock så skulle jag personligen ta en keramisk omega SMP framför en SM300 men om inte det är ett alternativ så vore mitt val en PO framför sm300

Typ så..
Inget ont om PO men jag tycker sm300 är skönare på handleden, dock är PO'n rätt trevlig. Vanliga keramiska smp'n är ju ett steg ned alla kategorier, där vägrar jag hålla med :rage:
 

JohnDoe

Rolex
Har lite blandade nyare seamasters och PO. Gillar den senaste PO bäst, skyfall med keramisk ring. Tre års bruk märks knappt. Länken känns mycket bättre än min daytona 116523 med nya oysterlänken. Fast jag gillar daytonan bättre i sin helhet så den får mest handledstid.
 

point1

Cartier
Ingen av klockorna är i närheten av en ny SubC enligt min mening, dock så skulle jag personligen ta en keramisk omega SMP framför en SM300 men om inte det är ett alternativ så vore mitt val en PO framför sm300

Typ så..

Jaså inte ens i närheten av en SubC? Vad är det som skiljer dom så mycket? Har lite svårt att se vad det är som man skilja så pass mycket mellan två in-house dykare för 300 meter, med vridring och sekundvisare som enda komplikation i den prisklassen.

Urverket borde det ju inte vara med tanke på hur lovprisat Omegas Coaxial 8400 är. Är det märket som skiljer mest? Eller är det utseendet?
 
Jaså inte ens i närheten av en SubC? Vad är det som skiljer dom så mycket? Har lite svårt att se vad det är som man skilja så pass mycket mellan två in-house dykare för 300 meter, med vridring och sekundvisare som enda komplikation i den prisklassen.

Urverket borde det ju inte vara med tanke på hur lovprisat Omegas Coaxial 8400 är. Är det märket som skiljer mest? Eller är det utseendet?

Njaa, menade mest utseendemässigt, fin kvalitet på allihopa, gillar som vissa andra har sagt inte länken alls på SM300 -den gör sig MYCKT bättre på Nato
 
Topp