• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sugen på en PP Nautilus, vilken föredrar ni?

BadkarsPiraten

Vacheron
PP förknippar jag med komplexa dressklockor.
Denna stilen på klocka skulle jag hellre ha en AP för dom anser jag vara mycket snyggare...
Men det verkar förstås bara vara jag :)
 

Kniven

Cartier
Ja,håller med,när ni pratar om en model,var snäll ock lägg upp lite bilder så att man ser/vet vad ni pratar om, tack......;)
Tycker istället att du borde spenderat mer tid i skolbänken och inte skolkat under Patek lektionerna. Hade du haft alla rätt på Patek ref-nummer provet hade du kunnat följa med bättre i tråden.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Lyfter en gammal tråd för att se om smaken på KS har förändrats.

Personligen föredrar jag 5711 eller 5712. 5711 är ju renare och mest lik originalet vilket ju alltid är kul. 5712 å andra sidan har en riktigt härlig tavla som känns grymt balanserad trots asymmetrin. Dock är den väl bara vattentät till 50meter?
 

Ryttaren

Rolex
Tyckte jag kände igen frågeställningen, blev lite nya likes på ett år gamla svar :D

5711 för mig som just lärt mig uppskatta Patek.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Lyfter en gammal tråd för att se om smaken på KS har förändrats.

Personligen föredrar jag 5711 eller 5712. 5711 är ju renare och mest lik originalet vilket ju alltid är kul. 5712 å andra sidan har en riktigt härlig tavla som känns grymt balanserad trots asymmetrin. Dock är den väl bara vattentät till 50meter?

120 m på 5711 och 60 m på 5712.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Över ett år sedan jag skrev i tråden förra gången. Men har sedan dess införskaffat en 3800, ser i stort ut som en 5711 men lite mindre. Men kan rekommendera den om du vill använda klockan som en dresser. Den fungerar perfekt om du har den till en skjorta, kan dock var lite väl liten annars beroende på hur stora handleder du har men väl värd att fundera på. Sedan är priset lägre vilket inte är en nackdel.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Gammal topic men ändå: 5980 gillar jag skarpt. Tätt följd av 5726. Men 5711 är bra trevlig den med. Måste nog säga att jag gillar 5712 av dessa minst..
 

Greven

Audemars
Nytt liv i tråden. Kul! Har @alfonso köpt någon PP ännu? Hur som helst så röstar jag på 5726 eller 5980. Kanske skulle haft röstfunktion i denna tråd?
 
5712R ser ju trevlig ut...

image.jpg
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Vad innebär 60m egentligen, själv tvättar jag av 5712an under kranen försiktigt. 5167 med 120m badar jag med utan att blinka(vilket jag även konstaterat du gör;))

Men du badar inte med 5712? Den dag det blir aktuellt med en patek kan badmöjligheten bli en deal breaker för mig. 5711 eller 5712... svårt val! :)
 

JesperO

Rolex
5711 är ju galet vackert, ren och clean...
5712 förstår jag mig inte på alls... tavlar all over the place...

har hamnat lite i limbo nu - har för många klockor och kanske skall man bara sälja av och satsa på en finare... men gräset är ju alltid grönare... risk att man inte blir så nöjd som man tror att man bli...
 
Topp