• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sugen på nåt nytt Redan...

Målarn

The Steak
Bläddrar och bläddrar...

20130410_234210_zpsd2219b9c.jpg


20130410_234304_zps621370da.jpg


Fastnar mer och mer för klockan till höger om Guld Hulken, dvs 5712R.......
20130410_234606_zps1d7b4ca3.jpg


Slänger in en bild från nätet också, Löjligt Vacker är den iaf enligt mig!!!!!!
5712r_zpsa811f929.jpg


Vad tycker ni, offra GMTn :shock: ?!

Skall sova på saken :lol:
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Läder lirar inte med färgen på jobbet målarn. Sen är ju GMT´n jäkligt tool!

Don´t do it!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nej, Patek känns inte riktigt rätt. GMTn känns bättre. Har dock inget annat förslag på rak arm.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
aldrig träffat dig men du känns mer som en guld GMT än Nautilus. Hellre en guld RO isf. kanske @Ljuv är sugen på att sälja sin?
 

A.Gold

Omega
Tjena målarn! Vad jag har sett så tror jag mer på en RO till dig, kanske denna?

Ref: 25730BA.OO.0789BA.06



Lånad bild från nätet.
 

Bilagor

  • AP RO.jpg
    AP RO.jpg
    34.7 KB · Visningar: 377

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
A.Gold skrev:
Tjena målarn! Vad jag har sett så tror jag mer på en RO till dig, kanske denna?

Ref: 25730BA.OO.0789BA.06



Lånad bild från nätet.
Om han sålde sin Guld Hulken för den hade han ju snarare nergraderat sig..:p
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Målarn, Du skall ha en Helgulds daytona! Riktigt bra grejer, helst rose-guld... vore fett!
 

Målarn

The Steak
Värst vad ni var hatiska mot Pateken :D har sovit på saken och har inte kommit nånstans hahah!!

APn är fin, riktigt Fin men vad går en sån loss på?? 200-250?? Och den är väl bara 37mm, nu snackar jag om Royal Oaken som A.Gold visa.. Skulle helst vilja stanna där runt 40-44mm

Fina AP ref ---->

26007BA.OO.D088CR.01

25940OK.OO.D002CA.01.A

Fabian jag tror Ljuvs helgulds AP kostar mer än vad jag har och leka med hahah...
 

Målarn

The Steak
K-S skrev:
Målarn, Du skall ha en Helgulds daytona! Riktigt bra grejer, helst rose-guld... vore fett!

Helgulds Daytonan är Vacker som fan, men om jag skulle sälja/byta bort GMTn så vill jag inte stanna kvar i samma division :mrgreen:
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Hmm, kluven. OM du ska byta bort den och byta upp dig så är väl PP rätt riktning att ta. Frågan om modellen är särskilt snygg. Visst, coolt med komplikationer men är det inte snyggare med något mer stilrent? Går den vanliga Nautilusen i rosé att få på länk? Det vore fett!
 

Målarn

The Steak
Jaganata skrev:
Hmm, kluven. OM du ska byta bort den och byta upp dig så är väl PP rätt riktning att ta. Frågan om modellen är särskilt snygg. Visst, coolt med komplikationer men är det inte snyggare med något mer stilrent? Går den vanliga Nautilusen i rosé att få på länk? Det vore fett!

Jag tycker personligen att den är jävligt snygg!! Tror inte man kan få Nautilusen i rosé på länk förutom dam modellerna...
 
NEJ - Hulken knäcker PPn och passar dig bättre tycker jag!

Även om jag tycker du passar riktigt bra med Hulken så vore dom enda tänkbara alternativen en YG YAchtmaster II, YG DDII eller SkyDweller, dom andra blir för små för dig tycker jag...
 

Målarn

The Steak
masterkiller skrev:
NEJ - Hulken knäcker PPn och passar dig bättre tycker jag!

Även om jag tycker du passar riktigt bra med Hulken så vore dom enda tänkbara alternativen en YG YAchtmaster II, YG DDII eller SkyDweller, dom andra blir för små för dig tycker jag...

Tackar för dina tankar MK!! Av dem tre du nämnde så skulle SkyDwellern i gulguld vara den jag vill ha Mest...
 

Isodor

Audemars
Tror nog Rolex passar dig mest.

Jag skulle inte gå på något "klassiskt" utan jag tror mer sport/stort/pampigt passar dig bättre Målarn!

En Sky-dweller hade ju varit riktigt tufft, den i gulguld hade nog suttit som en smäck. Den är väl limiterad också? Så skynda fynda!

Annars hade jag nog satt en AP ROO på dig..
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
masterkiller skrev:
NEJ - Hulken knäcker PPn och passar dig bättre tycker jag!

Även om jag tycker du passar riktigt bra med Hulken så vore dom enda tänkbara alternativen en YG YAchtmaster II, YG DDII eller SkyDweller, dom andra blir för små för dig tycker jag...

+1 PP känns dessutom lite väl att använda i jobbet. :)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag tycker den är klockvärldens fetaste dinka. Månfas, power reserve indicator och snygg subdial. Det kan inte bli bättre. KÖR!!!
 
Topp