• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sugen på nytt - Vad väljer man?!

Legopod

Breitling
Kära medlemmar!

Jag är väl i princip en OWG med min Omega PO 8500 (har diverse vintage och SKX som slits sparsamt) och har älskat varenda sekund jag delat med den. Den skulle ju självklart aldrig säljas, en så kallad ultra-keeper. Sedan har man hängt här på KS ett tag och som så många andra säger; alla vägar leder till Rolex (eller IWC). Så det som slagit mig den senaste tiden är att en ny dinka skulle sitta fint runt armen. Ingenting bestämt, men vill gärna ha lite input ifall jag ska lämna min kära sjöhäst till förmån för annat eller låta den rida med i gryningen.

Det jag tänker är:
*Nytt/beggat spelar ingen roll
*Gärna mindre än 45,5 cm
*Länk
*Ej kronograf
*Prisspann: 30-40k

Vad som cirkulerar i skallen just nu är:

IWC Ingenieur 3239
IngenieurAuto.jpg..jpg


Rolex GMT-Master II 16710
16710_a1-2.jpg


Rolex Expy 1 214270
rolex-explorer-i-reference-214270.jpg


Ja, vad säger ni?

Tack på förhand!

(Bilder stulna från internätet).
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Ingyn är snortuff. Har en själv och den är grym. Du kan ju inte gå fel med en GMT heller. Det kan alltså inte bli fel oavsett vilken du väljer :)
 

Noami

Cartier
Satan vad svårt. Jag ÄLSKAR både ingejören och utforskaren. I detta fall hade jag nog gått för en explorer då den vita tavlan inte är riktigt lika snygg som den svarta och därför dras helheten ner lite, enligt min smak.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Lägger min röst på Rolex 16710 som är en riktigt trevlig klocka!
Bara att se till att ha alla inlägg (Pepsi, Coke, Svart) så har du lite att byta med!:)
 

JesperO

Rolex
ytterligare en som röstar på Inge - dessutom skulle väl en vittavlad komplettera din PO riktigt bra. Finns ju med vanliga silver/stål visare också om du inte kommer överens med guld (som jag).
Vet inte om jag skulle våga köpa av en narr dock.
Skulle även slå en slag för en vittavlad Explorer, då får du en duktig reseklocka också.
 

Legopod

Breitling
Tack för alla svar! :) Har fortfarande lite beslutsångest om jag vågar släppa POn.

Chrisse s Ingy ser ju heeeeelt fenomenal ut! Kul med något annorlunda också, inte varje dag man spottar en sån.

Expyn lockar duktigt också, kan dock inte bestämma mig ifall jag kan kapa datum, å andra sidan får jag in-house och Rolex på köpet (Rolle är ju alltid Rolle). Känner mig som pojken i godisaffären, som endast får ta en sort.
 
Topp