• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Suger på Quartz karamellen >>>>>>

Chuck

Patek
2-Faktor
0290f2b8e50e58da86c17bda91f25798.jpg

Inte världens snyggaste present förpackning men imorgon får frugan min Aquaracer jag köpte får nån månad sen.

Själv sitter man i nuläget på 4 klockor (ett bytesobjekt på G in medräknat) och är extremt kluven på vad jag ska köpa till mig själv igen. Måste erkänna att jag drar på det lite grann då det är skitkul att utforska när man vet att det ligger lite stålar till mitt förfogande [emoji2]

Tycke och smak har växt till sig vilket gör att mycket annat än sport dykare/GMT blir intressant
d2fb1099dfb4ee3932574f1f2c81b42e.jpg



Nu har tom Quartz blivit intressant vilket jag aldrig trodde skulle ske.

De jag kikat på är egentligen bara följande:

23965a0802693d0cbe7817e14b3adfa6.jpg


0a7407355c7b330e608143c3eeede742.jpg


Vilken färg hade ni valt och varför?

Cheers Chuck
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Den svarta, känns som klockan får lite vassare karaktär av den. Fast den vita är väldigt fin med:S
Vad är det för prisnivå på en sådan?
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Fina karameller, jag har själv blivit mer och mer fäst vid kvartsare. Jag en twin quartz på väg in själv, älskar exaktheten hos liknande klockor :)

Den svarta är väldigt ball men den vita hade nog gjort sig väldigt bra till alla dressiga upptåg!

Edit: Med det sagt så tycker jag att du behöver båda ;)
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Testade den (eller snarlik GS) i butik i helgen. När jag hade den bredvid min Milgauss så slog det mig hur lika dom var, men jäklar så mycket skönare GS satt på handleden. Kort sagt bra val så långt. Ang färg tyckte jag att det ljusa tavlorna var trevligast vid test. Det ser dessutom ut som att ljus tavla saknas i din samling. KÖP
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har ju ägt den svarta och klämt på de andra färgerna. Undvik 063 (champagne) säger jag. Svart, vit eller blå i den ordningen.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Sticker ut hakan hör lite och säger den silvriga! Ganska lik omega AT för övrigt både i utseende och storlek. Vet dock inte om kvartsvarianten tillverkas fortfarande.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
d042b41bbca03dd78efd1511049aeddd.jpg


Vad menas med att man kan använda längre visare än vanligt? Varför skulle inte en "vanlig" kvarts klara det?
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Säkert att det är 37mm. Jag trodde att jag hade en sån på armen bredvid min Milgauss förra helgen och att dom storleksmässigt var identiska. Men det kanske finns olika storlekar även på gs?
 

emilarne

Cartier
d042b41bbca03dd78efd1511049aeddd.jpg


Vad menas med att man kan använda längre visare än vanligt? Varför skulle inte en "vanlig" kvarts klara det?

Yonsson snackade om det i sin GS dykartråd. Som jag förstår det handlar det om att kvartsarna har väldigt lågt vrid för att batteriet ska hålla länge. Men seiko har löst det med sin twin pulse vilket möjliggör stoooora visare. typ
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Säkert att det är 37mm. Jag trodde att jag hade en sån på armen bredvid min Milgauss förra helgen och att dom storleksmässigt var identiska. Men det kanske finns olika storlekar även på gs?


Finns både 40mm och 37mm varianter. Exempelvis är SBGX061,63, 65 37mm och SBGV005, 007 40mm.
 
Topp