Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beror väl helt på modell, lättast är att jämföra måtten mellan de olika modellerna.Hur skulle ni säga att storlekarna är vs OJ?
Har man 50 i OJ är det samma hos SS?
Tycker såna detaljer är deras största styrka i den prisklassen, tycker knapphål som inte är funktionella känns lite billigt.Men de kanske bara är en smaksak. Jag köpte mina kostymer i butik då ingick justering av armlängd bland annatÄger en kostym (på bild) och två kavajer från Suitsupply. Alla från deras billigare linje. Skulle säga att det är mycket för pengarna. Superenkelt (och gratis) med returer. Det som är sämst med deras kavajer är att det är funktionella knapphål på ärmarna, vilket gör att ärmlängden är betydligt svårare att justera hos en skräddare i efterhand.
![]()
Visst. Har du tur och ärmlängden inte är helt off från start kan det vara en trevlig (men ändock onödig) detalj. För många innebär det att kavajen inte går att använda. För mig (och säkert många andra) innebär det att jag inte kunnat justera ärmlängden helt perfekt (men ändå acceptabelt).Tycker såna detaljer är deras största styrka i den prisklassen, tycker knapphål som inte är funktionella känns lite billigt.Men de kanske bara är en smaksak. Jag köpte mina kostymer i butik då ingick justering av armlängd bland annat![]()
Beror väl på vad man ska ha dem till. Med full kostym. Lir det lätt varmt.När vi ändå är igång och recenserar Suitsupply kan jag också bjuda på ett omdöme gällande deras vinterrockar.
De är för tunna.
Så är det och som regel fungerar min dubbelknäppta utmärkt på vardagar med kostym. Jag tror dock inte att majoriteten av Suitsupplys svenska potentiella kundkrets har tänkt använda sina vinterrockar endast med kostym (eller så går de i vart fall utan kostym på helgerna), så det är ändå relevant med en mer allmän reflektion rörande värmeförmågan. Där är min uppfattning att rockarna är väl svala.Beror väl på vad man ska ha dem till. Med full kostym. Lir det lätt varmt.
Jag har en asvarm dubbelknäppt rock i typ tre cm tjock ull. Den går att använda ungefär tre dagar om året här i södra Sverige. Sen har jag en lättare fodrad ullrock som funkar från tio plus till tio minus. En tunn dunväst under så klarar den allt.
Inte helt ovanligt när det gäller vinterkläder som säljs ifrån företag som finns på kontinenten.När vi ändå är igång och recenserar Suitsupply kan jag också bjuda på ett omdöme gällande deras vinterrockar.
De är för tunna.
Det där är faktiskt rätt intressant - jag upplever deras kostymer som klart längre i snittet än gemene modemärke, men rockarna är inte lika tilltagna vertikalt.Äger två kostymer, en smoking och en rock från suitsupply. Mycket nöjd med allting, rocken är väl i kortaste laget om du är lite längre. För mig som är 175cm lång och bär 48 är den perfekt, slutar ett par cm ovanför knäna.
Sjukt bra i förhållande till priset. Finns ju få anledningar att köpa typ tiger, j-lindeberg eller Oscar Jacobson nuHar besökt nya butiken två gånger på norrlandsgatan i sthlm. Mycket bra service, utbud och priser.. Träffade "Oscar" och kan varmt rekommendera!
![]()
Sjukt bra i förhållande till priset. Finns ju få anledningar att köpa typ tiger, j-lindeberg eller Oscar Jacobson nu
Ser lite kort ut?Värt att återuppliva denna tråd!
Någon som hunnit köpa något från AW20 kollektionen än?
Själv beställde jag denna safari/Sahara jacka igår och hoppas på att den kommer hem under veckan
![]()
![]()
![]()
Riktigt snyggVärt att återuppliva denna tråd!
Någon som hunnit köpa något från AW20 kollektionen än?
Själv beställde jag denna safari/Sahara jacka igår och hoppas på att den kommer hem under veckan
![]()
![]()
![]()
Vette fan, suitsupplys modeller brukar ju ha kroppar som grekiska gudar, dvs 190cm & 80kg muskler så hoppas att mina mer modesta 183 cm & 81kg kommer göra lite skillnad på längdenSer lite kort ut?
Eller hur!Riktigt snygg
Det är ju väldigt sant. Du får återkomma med bild!Vette fan, suitsupplys modeller brukar ju ha kroppar som grekiska gudar, dvs 190cm & 80kg muskler så hoppas att mina mer modesta 183 cm & 81kg kommer göra lite skillnad på längden
Sen tror jag inte att längden kommer vara det som avgör för mig mest. Är ute efter ett substitut till jacka/kavaj som är lite mer dressat än overshirt och har alltid haft en svaghet för praktiska jackor![]()