• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sunburst love, en efterlängtad beater landade idag >>>

Chuck

Patek
2-Faktor
Äntligen har min nya klocka landat! Detta efter mitt misslyckade försök med att byta ut glaset på den förra:
https://klocksnack.se/threads/helevete-oxo-andra-urverket-jag-kraschar.38192/

Oavsett så bestämde jag mig för att ta den dubbelt så dyra ganska ovanliga modellen, NY0040-17LEM

Denna klocka erbjuder förutom Japans svar på ETA2428, en grymt snygg blå tavla med sunburst effekt. Ni som känner till NYs modellprogram vet att det även finns med svart och en "full Lume" tavla.
image.jpg



Grejen med denna klocka förutom det superba urverket är att den är extremt robust och pålitlig. Klockan är ISO specad vilket gör att du får utmärkt Lume, du kan dyka 200 meter ner i havet för att titta på fisk samt lita på vridringen som gör sitt jobb mm. Seiko 007 är en ikon men anser att NY0040/45 borde få ett större uppsving här på forumet. Testa!

Klockan säljs normalt med det gummi rem och ligger på 1000-1200kr fraktat på bukten. Med länk får du pynta ytterligare 200-300kr. Exemplar med länk dyker upp då&då men mitt ex fick man med både länk&gummi. Detta från en tysk handlare, uppfattar att citizen har större inflytande i Tyskland om man tittar på deras klockforum.


Lite fakta om klockan:

Citizen NY0040-17LEM
Miyota 8203 Daydate, windable
41 mm
20mm mellan lugsen
Skruvad krona kl 8
Skruvad bakboett
Mineralglas original
Divers ISO
Gummiarmband med dykskala
316L länk med divers extension



Riktigt kul att få en ordentlig "Box" istället där sen tråkiga påsen man normalt får ifrån Hongkong



image.jpg




Obligatoriska unbox ölen
image.jpg


image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Tänkt köra gummi 1maj-1september på min dykare framöver, så på meeet! Dessutom slängde jag på mitt nya domade Safirglas som pricken över det berömda.



image.jpg
image.jpg
image.jpg


Obligatorisk ws och förhoppningsvis en del sunburst bilder när solen kikar fram.

Tack för titten!
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Cool paket! När jag köpte min full-lume NY fick jag varken länk eller låda. :)
ISO har för övrigt inget med BRA lume att göra.
 

hedbrg

Panerai
Har vi inte gått igenom de här förr? De här är inte sunburst. Sunrays eller liknande snarare.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Grattis! Trevliga ur som borde tåla mycket action! Snygga dessutom!
 

Punchout

Friends of KS
Najs, riktigt snygg färg på tavlan. Hur känns gummit, är det bra längd på den? Hur som stort grattis! :)
 
Äntligen har min nya klocka landat! Detta efter mitt misslyckade försök med att byta ut glaset på den förra:
https://klocksnack.se/threads/helevete-oxo-andra-urverket-jag-kraschar.38192/



Oavsett så bestämde jag mig för att ta den dubbelt så dyra ganska ovanliga modellen, NY0040-17LEM

Denna klocka erbjuder förutom Japans svar på ETA2428, en grymt snygg blå tavla med sunburst effekt. Ni som känner till NYs modellprogram vet att det även finns med svart och en "full Lume" tavla.
image.jpg



Grejen med denna klocka förutom det superba urverket är att den är extremt robust och pålitlig. Klockan är ISO specad vilket gör att du får utmärkt Lume, du kan dyka 200 meter ner i havet för att titta på fisk samt lita på vridringen som gör sitt jobb mm. Seiko 007 är en ikon men anser att NY0040/45 borde få ett större uppsving här på forumet. Testa!

Klockan säljs normalt med det gummi rem och ligger på 1000-1200kr fraktat på bukten. Med länk får du pynta ytterligare 200-300kr. Exemplar med länk dyker upp då&då men mitt ex fick man med både länk&gummi. Detta från en tysk handlare, uppfattar att citizen har större inflytande i Tyskland om man tittar på deras klockforum.


Lite fakta om klockan:

Citizen NY0040-17LEM
Miyota 8203 Daydate, windable
41 mm
20mm mellan lugsen
Skruvad krona kl 8
Skruvad bakboett
Mineralglas original
Divers ISO
Gummiarmband med dykskala
316L länk med divers extension



Riktigt kul att få en ordentlig "Box" istället där sen tråkiga påsen man normalt får ifrån Hongkong



image.jpg




Obligatoriska unbox ölen
image.jpg


image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Tänkt köra gummi 1maj-1september på min dykare framöver, så på meeet! Dessutom slängde jag på mitt nya domade Safirglas som pricken över det berömda.




image.jpg
image.jpg
image.jpg


Obligatorisk ws och förhoppningsvis en del sunburst bilder när solen kikar fram.

Tack för titten!
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Grattis till en superfin klocka. Är riktigt avis på lådan och etuin du fick med. Själv fick jag endast en "presentbox" som man kan slänga på brasan:wtf:

Ser fram mot solskensbilderna.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Tack alla för gratulationerna! Hon fick sova med mig inatt :happyhappy:

Angående divers extension så kan man justera spännet när klockan är på armen.

Den finns att köpa på https://www.uhrcenter.de/watches/citizen/ där det även finns de övriga tavlorna.

Safirglaset som är något domat köpte jag hos yobokies för 50 dollar fraktat.

Gummit är väldigt stiff men vet av erfarenhet att det ger med sig efter nån månad och blir mjukt.

Hoppas på fler medlemmar nu som handlar :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Kul, grattis. Jag gillar Citizen även om jag inte har någon längre. Får kolla över deras modellutbud snart igen.
 
Topp