• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Superocean heritage med mesh!

Är väldigt sugen på en heritage 46 med vit urtavla! Är det någon här som har erfarenhet av en sådan hur känns den är välbyggd och gedigen? Hur är meshet sitter det skönt på armen? Känns dumt att köpa en ny när man kan få en begagnad till bra pris vad tycker ni?
 

morrism

Audemars
46an är väldigt stor, har provat 42an som känns som perfekt storlek, 46an ser bara "utspädd" ut med för mycket luft på urtavlan, finishen är löjligt hög för det priset, meshen är väldigt bekväm
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Den är grym! Har sneglat länge på en 42:a som jag tycker är perfekt i storlek. 46 mm fungerar inte för mig.

Riktigt gedigen och den enda Bratten jag kan tänka mig förutom Headwind. Meshet sitter riktigt gött också.

Tyvärr så är inte begagnatmarknaden översvämmad men du bör kunna plocka upp en komplett runt 20k utan problem.
 

Poad

Omega
Jag håller med om att den är snygg, särskilt på bild men tycker definitivt att du ska klämma på en i verkligheten. Det gjorde jag men blev tyvärr väldigt besviken, särskilt på meshet och att den känns mindre gedigen än den ser ut så det avgjorde saken... Breitling gjorde bättre klockor förr men helt klar snyggare nu.
 

alfons

Cartier
Jag har 42an, och brukade med mesh under en period men har kört nato-band i olika utföranden rätt länge nu.
Gillar klockan och den känns absolut gedingen.
Jag har själv vit tavla!!
 

alfons

Cartier
Jag köpte min ny i Spanien, 22 000kr, detta var dock i samband med 2 andra klockköp, därav rabatten.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
42mm är den perfekta storleken och den känns väldigt gedigen med ett "cleant" utförande och balanserade proportioner. Meshet är av grym kvalité och sitter riktigt bekvämt runt handleden. Jag har sålt mitt exemplar men är inte helt främmande för tanken att köpa en likadan lite senare.



 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag har en 46a på mesh gillar den. Men det är handleden som avgör om den ser ut som en moraklocka eller inte.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Det är en riktigt snygg klocka som verkligen syns (på gott och ont?) mycket tack vare det snygga meshet... Mitt val hade utan tvekan varit den med blå urtavla.
 

PetHel

Breitling
Har en 46:a (inte vit tavla) och tycker inte att det känns för stort på denna modell. Har däremot en billig quartz 46 mm liggande i en byrålåda som just bara känns stoooor, men Heritagen bärs snyggt. Tycker den känns riktigt gedigen och som någon annan har nämnt så känns meshet riktigt bra runt handleden. Tycker också att meshet är riktigt snyggt och passar modellen bra.
 
Topp