• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Supersvåra val av ny Rolex

tissoter

Audemars
Hej, alla glada och trevliga KS:are. Är som bekant på jakt efter en ny Rolex, har kikat en del på begagnat men är inte helt övertygad ännu och då har det slagit mig att det vore ju härligt med en helt ny. Även om det finns ett visst värdetapp när man tar ut en som inte är så lockande så är ju känslan av nytt helt underbar.

Det angenäma problemet som jag står i är att hitta en modell som är "jag".
Har en ganska klassisk stil tycker jag, bär skjorta varje dag, oftast kavaj ( Tänker att det kan vara bra och veta så ni vet vilken typ av modell som kan tänkas passa mig )
När jag kikar på Nymans så hittar jag flera olika modeller som kan vara intressanta. Hoppas ni kan hjälpa mig, kan tyvärr inte köpa alla idag :)
Vi börjar med de som jag står och väljer mellan, så kan ni ju fylla på om ni kommer på något annat som kan vara passande. Obs endast Rollar. :)


Alternativ 1 : Rolex Yacht Master 116622
Sjukt snygg och verkar inte allt för vanlig! Det är ett plus men framförallt så är den ju så härligt läcker med urtavlan, har ej provat just den här modellen på så är lite osäker om jag kommer gilla vridringen.
116622.jpg

Alternativ 2 : Rolex Submariner 116613
Kan vara den snyggaste Rolexen enligt mig, tror den skulle passa mig bra då jag älskar guld. Men frågan här om den inte blir repig väldigt lätt och att guldet "slits" (Pe ett icke önskvärt sätt, inte patina)
116613lb-97203-blue.jpg

Alternativ 3 : Rolex GMT-Master 116710IN eller 116713LN
Här är båda snygga såklart, Tänker att 116710 kanske går lite mer under radarn än den med guld. Kanske lättare att matcha med kläder.
116710ln-78200-black.jpg

116713ln-78203-black.jpg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
116710IN utan tvekan :) de andra är lite för blingiga för min smak, men gillar du den stilen tycker jag TT GMT är snyggast.
 

tissoter

Audemars
Alt 2 såklart
IMG_7642.JPG

Den funkar till allt. Ja guldet får små repor direkt...är lika hårt som choklad. Ligger en till salu på K&S
Gud så läcker! Det där är för mig Rolex hehe, köper inte för att sälja direkt men den borde väl ha ett helt okej andrahandsvärde? Får väl gå mellan Rob och Nyman och se vart det bär. Någon kanske har den inne.
 

mouqvist

Rolex
Tycker personligen att gulddetaljer ser för jäv.. ut på en klocka. Helguld, ja kanske, fast hellre vitguld i så fall.
Tycker inte är det blir lyckat när man blandar olika material (ex länkbitar i olika material eller krona i annat material än boetten)
 

tissoter

Audemars
Stod själv i valet mellan 116610ln och 116613lb, och som @BadkarsPiraten skriver så kände jag att den "vanliga" subben vart ganska tråkig.. Sunburst däremot är magisk!
Slutade med drömklockan istället, glad att jag la till dem extra pengarna och köpte det jag verkligen ville ha :)
image.jpeg
Lite så jag känner, det har alltid varit en drömklocka och när man ändå har chansen att köpa helt nytt så undrar jag om det inte är bäst och lägga till extra slantarna så man blir helt nöjd. Jag menar köper jag en YM och det skiljer 15 papp så är det inga pengar i sammanhanget. Om jag sen blir lite missnöjd.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Lite så jag känner, det har alltid varit en drömklocka och när man ändå har chansen att köpa helt nytt så undrar jag om det inte är bäst och lägga till extra slantarna så man blir helt nöjd. Jag menar köper jag en YM och det skiljer 15 papp så är det inga pengar i sammanhanget. Om jag sen blir lite missnöjd.

Hade jag varit som du hade jag köpt den 116613LB som ligger här på K&S!
Jag köpte min begagnad för OM jag hade kännt att den inte var rätt för mig så är där inget vidare värdetapp utan du kan lätt kränga den och få tillbaka i princip hela beloppet :)
Men vill du tvunget ha nytt så är det nog till att rekomnendera att du provar de olika klockorna en del innan du slår till, trist att köpa fel klocka och sen åka på första värdetappet ifall du skall flippa den!
 

Zingo

Rolex
Alla fyra är grymma! Något att tänka på är hur det kommer matcha fin garderob. Du bär skjorta och oftast kostym. Inte helt optimalt med en guld/blå sub till svart kostym med svarta skor och tvärtom så är det inte optimalt med en svart GMT till blå kostym och bruna skor.
Slutsats du måste köpa minst två! :D
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Alla fyra är grymma! Något att tänka på är hur det kommer matcha fin garderob. Du bär skjorta och oftast kostym. Inte helt optimalt med en guld/blå sub till svart kostym med svarta skor och tvärtom så är det inte optimalt med en svart GMT till blå kostym och bruna skor.
Slutsats du måste köpa minst två! :D
Äh, stekarsuben passar till allt!
 

tissoter

Audemars
Alla fyra är grymma! Något att tänka på är hur det kommer matcha fin garderob. Du bär skjorta och oftast kostym. Inte helt optimalt med en guld/blå sub till svart kostym med svarta skor och tvärtom så är det inte optimalt med en svart GMT till blå kostym och bruna skor.
Slutsats du måste köpa minst två! :D
Jag har mest bruna skor! haha så det gör det ju ännu svårare.
 
Topp