• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Superviktig natt-poll.

Vilken kombo ska jag köra?


  • Totala väljare
    41

oscaroscar

Panerai
Hallo!
Har precis fått min 16600 idag och den är riktigt grym!

2516c472ea6a47d429d1d2fd6dbbec3c.jpg


Toknöjd. Men, har lite kvar att lägga på en kul klocka så tänkte att vi gör en poll av saken. Kom gärna med förslag om ni har någon bättre idé jag kan lägga slantarna på (klockrelaterat :D)

Planen var egentligen att jag skulle köpa en seamaster, en nyare med keramisk ring imorgon - men tanken slog mig att det kanske är ett tråkigt val. Har aldrig ägt en seamaster förut, men något säger mig att den förra med vågor i tavlan vart mer populär?
Den är ju jävligt läcker men verkar inte vara jättevanlig? Är jag helt ute och cyklar nu? Har ju legat lågt ett par månader på klockfronten..
640747d1371893801-omega-seamaster-professional-keramik-aus-12-2012-schwarz-ref-212-30-41-20-01-003-dsc_2327.jpg


Eftersom jag fick sea dwellern idag så behåller jag den gärna ett tag, men jag ger ett alternativ för er som är anti-SD ;)

Tack för hjälpen!
/Oscar
 

oscaroscar

Panerai
Men för fasen pöjk! Passa på och köp något annat än en keramisk dykare till!! :D

Typ en AT eller Oyster Perpetual..?
Haha men sea dwellern är ju ingen keramisk dykare [emoji12] eller tänkte du på tidigare historik?
Jag älskar ju dykare!

Bra tips! Fler? Men tänkte mig något i samma prisklass som seamastern och samtidigt ganska ny.
Antar att rollen springer iväg i pris?
Hmm.. Du gav mig perspektiv hur som helst.

Hubbatix ingen dum idé, men är nog lite för feg för GS just nu. Längre fram, jag lovar [emoji4]
 

oscaroscar

Panerai
16600 är väl inte keramisk? Håller dock med dig om att ytterligare en dykare känns lite onödigt, ATn vore grym indeed.
Onödigt och onödigt.. Inte så att jag kommer dyka med någon av dem :D men klart det är skoj att variera. Typ kronograf eller nåt mer diskret, men dressat går fetbort för jag har ingen användning av det.

Tack för din röst! [emoji120][emoji16]
 

wadstroem

Cartier
Seamastern på din bild är otroligt snygg, men jag kan förstå varför det kan vara kul att ha tavlan med vågor (har själv just den med vågor i blått). I och med att du har din svarta 16600 så skulle jag nog tycka att det är kul att köra en andra klocka som inte är svart, så en blå Seamaster känns som ett utmärkt val. Den med vågor är dock, som du säger, inte så vanlig.

Ett annat alternativt är Aqua Terra, typ denna. Då har du lite mer rörelse i tavlan också.

23110392103001-20.png
 

oscaroscar

Panerai
Seamastern på din bild är otroligt snygg, men jag kan förstå varför det kan vara kul att ha tavlan med vågor (har själv just den med vågor i blått). I och med att du har din svarta 16600 så skulle jag nog tycka att det är kul att köra en andra klocka som inte är svart, så en blå Seamaster känns som ett utmärkt val. Den med vågor är dock, som du säger, inte så vanlig.

Ett annat alternativt är Aqua Terra, typ denna. Då har du lite mer rörelse i tavlan också.

23110392103001-20.png
Eller hur!? Jag tycker den nyare har sån lyster, men jag gillade verkligen tavlan på den förra.
Jag menade mer att den nyare keramiska seamastern känns ovanlig. Den gamla bondklockan var ju vanlig, medans denna verkar köpas mer sällan..?

Jävligt fin! Refnr på en sån? Rädd att det är för enkelt för mig, Explorer tröttnade jag på väldigt snabbt, Ingengieur likaså. Tycker att det händer mer på dykare.
 
Haha men sea dwellern är ju ingen keramisk dykare [emoji12] eller tänkte du på tidigare historik?
Jag älskar ju dykare!

Bra tips! Fler? Men tänkte mig något i samma prisklass som seamastern och samtidigt ganska ny.
Antar att rollen springer iväg i pris?
Hmm.. Du gav mig perspektiv hur som helst.

Hubbatix ingen dum idé, men är nog lite för feg för GS just nu. Längre fram, jag lovar [emoji4]
16600 är väl inte keramisk? Håller dock med dig om att ytterligare en dykare känns lite onödigt, ATn vore grym indeed.
Meh, det är ju natt ju!! Då är man trött och seg i kolan. Alltid!

Hur som helst så hade jag kört på sea dwellern och något helt annat än smp.
Speedmaster, Aqua Terra, valfri Sinn, SEIKO eller kanske Glycine..?
Även om senaste smp:n är riktigt lyckad så räcker det med en dykare.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Kör något vintage som komplement till 16600:n, en DJ skulle sitta perfekt så har du något dressat också.
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Då du gillar dykare så kan du väl köpa en av varje i Steinharts Ocean One sortiment, de har väl keramiskring?
Du lär ju ha ca 10+ dykarklockor då! :D :artist:
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Jag röstade SD+ annat. Två dykare är ok tycker jag. Men personligen skulle jag satsa på något med färg.
Bifogad bild är helt enkelt en inspirations sökning på blå+ urtavla. Visst den innehåller några parfymklockor kanske t.o.m någon kopia, men som illustration för att det kan vara trevligt med färg funkar Googles bildsök
 

Bilagor

  • Screenshot_2015-05-06-06-47-22.png
    Screenshot_2015-05-06-06-47-22.png
    380.7 KB · Visningar: 56

MJ24

Patek
2-Faktor
Med Rolex 16600 klarar du dig på dykarfronten.
Köp något dressigare istället, och om du verkligen vill ha en Omega, få på en Speedy Pro, eller varför inte vänta tills den nye Globemaster finns i butik?
Bild lånad från nätet.
image.jpg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Är du sugen på smp så tycker jag du ska köra på den blå. Svarta är grym men du har ju redan en svart SD. Det är ett jäkla liv i den blåa smp-c och designen har blivit tidlös. Länken är riktigt bekväm men tycker man den är ful så är det bara att variera.
Blå tudor black bay är också snyggt men blir nog tråkigt i kombo.
Rolex oyster perpetual med blå 3,6,9 tavla är också ett värdigt alternativ.
En vit Explorer 2, 16570 är en bra kombo också.

Bild på min nuvarande smp-c. Haft både blå och svart.
image.jpg
 
Topp