• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sushi Sho - är det värt det? Eller finns det annat som är bättre?

vanman

Guld
2-Faktor
Har funderat ett tag så på att boka in en middag på sushi sho (https://www.sushisho.se/) nästa gång jag är i storstan och möjlighet ges, men är lite ambivalent utifrån de recensioner jag hittat? Får lite känslan att Michelinstjärnan tagit udden av det hela eller om det är så enkelt att vissa som varit där har fel ingångsvärden? Är det någon som varit där som vill dela med sig av erfarenheter från besöket? Eller finns det kanske andra japan-inspirerade ställen som är bättre?

Tycker det är klart värt att boka in, tycker man får bra pang för pengen, men skippa dryckespaketet (sake) om du inte är speciellt förtjust i det.

Vill du ha något mer prisvärt skulle jag ställa mig och köa till ramen hos totemo istället.

2120F23B-56F2-418B-8261-C23E62795DF7.jpeg

CB22560E-1114-4B46-A9AA-376469BB1EA3.jpeg

30A602C3-1213-438B-861F-4129F61549DB.jpeg

Besökte det för några månader sen, tyckte väl det var helt OK. Sakepaketet kändes dyrt och var väl inte så superintressant såhär i efterhand.

Jag besökte Minako en gång tidigare, och tyckte faktiskt det var "bättre".

Ska försöka förklara vad jag menar, de bästa rätterna var likvärdiga (kanske att Sho hade ett litet litet övertag), medans de sämsta rätterna var sämre på Minako.
Men kollar du på priset så var Minako mycket mer prisvärt, du fick fler rätter också. På Sushi Sho så kommer de ut och visar upp tonfisk-magen i slutet av måltiden och så får man köpa till en rätt av den för 200kr extra, men hos Minako så ingår det redan i menyn som redan är billigare till att börja med.

Servicen är bättre på Sushi Sho, men den är mycket bra hos Minako också.

Kanske hjälper i valet lite, personligen så kommer jag nog inte besöka Sho igen men kommer gå till Minako igen.

Jag har varit på Sushi Sho 5 gånger, det är OK. Föredrar faktiskt Minako som ligger ett kvarter bort, bättre känsla och mer välkomnande miljö. Det som är jobbigt med Sushi Sho är sista "fatty tuna" tonfisken, inte nog med att du betalar saftigt pris för omakasen men så ska de komma på slutet "kan vi erbjuda dig en sista bit för 300? kolla vår fina tonfisk" vilket ger ganska mycket avsmak tycker jag. Varav på Minako så ingår tonfisken utan några extra kostnader.

Har hört att fler omakases har öppnat som ska hålla måttet i jämnförelse men ej testat. Minako etta för mig sen Sushi Sho i täten.

Besökte det för några månader sen, tyckte väl det var helt OK. Sakepaketet kändes dyrt och var väl inte så superintressant såhär i efterhand.
Jag besökte Minako en gång tidigare, och tyckte faktiskt det var "bättre".

Ska försöka förklara vad jag menar, de bästa rätterna var likvärdiga (kanske att Sho hade ett litet litet övertag), medans de sämsta rätterna var sämre på Minako.
Men kollar du på priset så var Minako mycket mer prisvärt, du fick fler rätter också. På Sushi Sho så kommer de ut och visar upp tonfisk-magen i slutet av måltiden och så får man köpa till en rätt av den för 200kr extra, men hos Minako så ingår det redan i menyn som redan är billigare till att börja med.

Servicen är bättre på Sushi Sho, men den är mycket bra hos Minako också.

Kanske hjälper i valet lite, personligen så kommer jag nog inte besöka Sho igen men kommer gå till Minako igen.
Tack för feedback! Hade inte hört talas om Minako, men det verkar ju onekligen som ett bra alternativ!

Jag har varit på Sushi Sho 5 gånger, det är OK. Föredrar faktiskt Minako som ligger ett kvarter bort, bättre känsla och mer välkomnande miljö. Det som är jobbigt med Sushi Sho är sista "fatty tuna" tonfisken, inte nog med att du betalar saftigt pris för omakasen men så ska de komma på slutet "kan vi erbjuda dig en sista bit för 300? kolla vår fina tonfisk" vilket ger ganska mycket avsmak tycker jag. Varav på Minako så ingår tonfisken utan några extra kostnader.

Har hört att fler omakases har öppnat som ska hålla måttet i jämnförelse men ej testat. Minako etta för mig sen Sushi Sho i täten.
Kul att se att det är fler som är samstämmiga runt Minako, verkade också mer rimligt med möjlighet till platsbokning! Just det här med att försöka sälja extra mitt under middagen är ju nått som jag sett i många recensioner och var just en av grejorna som fick mej att dra öronen åt mig, det glädjer mig att det är fler som reagerar som mig!

Yes! Har följt hans instagram några år nu, synd bara att jag inte har ett resemönster som inkluderar Göteborg, men om jag får möjlighet så ska jag givetvis försöka äta där någon gång…
Föredrar Minako, varit där några ggr och kommer bli fler. Mycket trevlig upplevelse.
Ytterligare fina ord om Minako gör ju valet enkelt! Bokade in en middag där i januari när jag råkar vara i Stockholm!

Minako är min favorit, och jämförelsen med Sushi shoo är inte helt off. Mästaren på Minako lärde upp mästaren som i sin tur lärde upp kocken som har sushi-shoo. Value for money är Minako second to none i min värld.

Tillbaka
Topp