• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svärmors Rolex DJ

Taxman

Rolex
2-Faktor
At your service Apansson!

image.jpg
image.jpg
image.jpg

SATAN! Den där länken är jävligt snygg! Bjuder du på en bild av klockan också? :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Super jubilee tar stilen på vanligt Jubilee till en helt ny nivå.
Jag har bara sett dom på bild och bara där är dom magnifika.
Vill ha ett till min Root Beer....
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Apansson Bra is finns väl på aftermarket också (antar jag). Rolex har ju inte ensamrätt på perfektion, även om jag är säker på att hittar man imperfektioner synliga med blotta ögat så är det definitivt inte original.
 
  • Like
Reactions: P-A

Rookien

Panerai


Har aldrig gillat jubilee, men den där länken är för jävla snygg!!
Är själv i köptagen för en ny DJ, har hela tiden tänkt en oysterlänk men detta får ju en att fundera...
Jubilee´n är grymt snygg till svarta tavlor, grymt snygg, men passar inte lika bra till blå stick tavla tänker jag?
Vad kostar förresten en länk att köpa till i runda slängar till en 116200?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Har aldrig gillat jubilee, men den där länken är för jävla snygg!!
Är själv i köptagen för en ny DJ, har hela tiden tänkt en oysterlänk men detta får ju en att fundera...
Jubilee´n är grymt snygg till svarta tavlor, grymt snygg, men passar inte lika bra till blå stick tavla tänker jag?
Vad kostar förresten en länk att köpa till i runda slängar till en 116200?

Alla tycket olika. Jag tycker att Jubilee är snyggast, oavsett färg på tavlan. Det satt en blå roman i min från början men jag ville inte ha den så Nymans fixade den jag ville ha och datumhjulet.

Jubilee till min 1601 kostade ca 13k för någon månad sedan så jag gissar på att en Jubilee till 116200 kostar minst 15k. Minst.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Gamlingen kan också!
image.jpg


Du vet att det bara är att höra av dig när du är i Sverige.


Självklart kan gamlingarna också! Det där är ett mycket stiligt spänne! Synd att dom gick till det tråkiga, fyrkantiga som jag har.
Jag hör av mig när jag är i Västerås! Dock så har jag nog kanske inte tid denna gång, kan nog bli i Juni vi kan köra en GTG! ;)

President i all ära men Jubilee är bekvämare.
President med hidden clasp > Jubilee
President med hidden clasp < Super Jubilee

Mina två
2015-01-05 20.49.37.jpg
2015-01-05 20.52.13.jpg
2015-01-05 20.53.11.jpg
 

Rookien

Panerai
Alla tycket olika. Jag tycker att Jubilee är snyggast, oavsett färg på tavlan. Det satt en blå roman i min från början men jag ville inte ha den så Nymans fixade den jag ville ha och datumhjulet.

Jubilee till min 1601 kostade ca 13k för någon månad sedan så jag gissar på att en Jubilee till 116200 kostar minst 15k. Minst.

Din länk är sjukt snygg!
Till svart tavla är den grym , till blå är jag inte alls lika övertygad som du:)

Är det så att jubilee länken kanske inte blir så repig, eller iaf inte ser repig ut som en oyster(speciellt med PLC).
Din ser jäkligt tajt ut också, de sladdriga varianterna man sett på äldre jubilee - kommer den nya jubille länken gå samma öde tillmötes efter några år, eller är den kanske bättre konstruerad?

//
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Är det så att jubilee länken kanske inte blir så repig, eller iaf inte ser repig ut som en oyster(speciellt med PLC).
Din ser jäkligt tajt ut också, de sladdriga varianterna man sett på äldre jubilee - kommer den nya jubille länken gå samma öde tillmötes efter några år, eller är den kanske bättre konstruerad?

//

Alltså, jag har ramlat och dragit undersidan av länken mot en vägg - inte en skråma. Hade det varit Oyster hade det varit annorlunda. Definitivt.

Smuts, användning och annat slitage gör länkarna sladdriga/rassliga. Tiden får utvisa hur nya Jubilee ser ut i framtiden. Får lägga upp en ny bild på min om tio år ;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Alltså, jag har ramlat och dragit undersidan av länken mot en vägg - inte en skråma. Hade det varit Oyster hade det varit annorlunda. Definitivt.
Gipsvägg? Klart de repas precis som oysters men repor syns tydligare på stora ytor. Mesh är typ optimalt där. Sämst ur rephänsyn är länkar med stora buktade ytor typ moderna Seamasterspännen.
 
Topp