• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svårare att handla på plats än online

Zed

Swissera
Professional Dealer
En vän blev nekad att handla en klocka under 15000 kr med kort i Berlin. Handlaren ville helt enkelt inte ha affären på grund av kortavgifterna.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Varför namnges inte butikerna?

Spelar det någon roll här?
De har ju inte lurat mig eller betett sig bedrägligt på något sätt, utan har bara visat på konstig inställning till att handla på plats.
Det är ingen forummedlem som riskerar att luras av det.
Regler och inställning till det kan ju ändras och varieras, så varför inte låta det vara vad det är, alltså en allmän erfarenhet av att saker och ting inte alltid är så enkelt som man skulle kunna tro, och att man skall kontakta handlaren innan man åker för att sondera terrängen.
Ville helt enkelt bara upplysa om att man inte kan anta att det är enklare att handla, bara för att man befinner sig på plats.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Spelar det någon roll här?
De har ju inte lurat mig eller betett sig bedrägligt på något sätt, utan har bara visat på konstig inställning till att handla på plats.
Det är ingen forummedlem som riskerar att luras av det.
Regler och inställning till det kan ju ändras och varieras, så varför inte låta det vara vad det är, alltså en allmän erfarenhet av att saker och ting inte alltid är så enkelt som man skulle kunna tro, och att man skall kontakta handlaren innan man åker för att sondera terrängen.
Ville helt enkelt bara upplysa om att man inte kan anta att det är enklare att handla, bara för att man befinner sig på plats.

Nej inte för den sakens skull, att någon lurats. Men jag ska själv till Florida och därför tänkte jag att det kan vara en idé för mig att veta vilka det rör sig om såhär i förhand så jag vet vilka jag ska skita i alternativt ta kontakt med innan.
 
Topp