• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svårt att få tag på Longines HydroConquest-serien

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Varför är det så svårt att få tag på en Longines ur HydroConquest-serien som är automat? Eller "large".
Tar tydligen lång tid. Quartzen finns inne, lite mindre men snygg, fast jag vill ju gärna ha sjävuppdragning och svepande sekundvisare :)

Dock var jag inne på klockbutiken i stan, dom hade inne fast till maxpris då 9250:- Uret.se tar väl ca 7K
Butiken sa iofs att det hade gått snabbt den här gången så jag mailade uret.se och kollade om dom Kunde kolla leveranstid noggrannare, om det nu går.

Finns HydroConquesten large (blå) inne någon annanstans som ni känner till? Jag hittar inte.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Varför är det så svårt att få tag på en Longines ur HydroConquest-serien som är automat? Eller "large".
Tar tydligen lång tid. Quartzen finns inne, lite mindre men snygg, fast jag vill ju gärna ha sjävuppdragning och svepande sekundvisare :)

Dock var jag inne på klockbutiken i stan, dom hade inne fast till maxpris då 9250:- Uret.se tar väl ca 7K
Butiken sa iofs att det hade gått snabbt den här gången så jag mailade uret.se och kollade om dom Kunde kolla leveranstid noggrannare, om det nu går.

Finns HydroConquesten large (blå) inne någon annanstans som ni känner till? Jag hittar inte.
Hör med klockia.se
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Tack, jag drar iväg ett mail till dom och kollar. Men jag tycker att det borde vara en populär och prisvärd klocka som borde finnas på lager :)
 

Ryttaren

Rolex
Det är verkligen ett gissel med Longines små korta tillverkningsserier och obefintlig information om tillgänglighet inför nästa batch. :shifty:
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Hört att Klockia ska vara reko som även är en fd kollega till en bekant så jag mailade iväg en förfrågan och fick ett väldigt fort svar men mailade iväg ett svar till svaret men fick inte nytt svar :(

...Mycket svar här haha
Då får du svar i morgon. Har handlat 3-4 klockor därifrån. Varav 1 Longines Hydroconquest faktiskt. De är AD åt Longines och 100% reko.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Quartzen då? Hur är den? Känns den "liten"?

Jag har kollat på den "gamla" tavlan. Några nackdelar med den är att den inte har "taggar" vid 12 eller 6. Och bredden på bandet = 21mm. Annars är den fin som fan.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Quartzen då? Hur är den? Känns den "liten"?

Jag har kollat på den "gamla" tavlan. Några nackdelar med den är att den inte har "taggar" vid 12 eller 6. Och bredden på bandet = 21mm. Annars är den fin som fan.
Hur menar du med att quartzen skulle kännas liten? Även den är ju 39 eller 41mm plus Damvarianten. Bandbredden är inget som stör på 39mm är bandet 19mm själv kör jag 20mm Nato utan problem
 

ANkk

Cartier
Fan vad less jag blir på er! Fattar ni inte att jag saknar min! Sluta berömma den! ;)

Sorry bro men d en jävla bra klocka. När jag tänkte slå till i början av nov skickade jag iväg ett mail varav de svarade att den skulle komma in i början av dec (2013). Slutade med att jag köpte den på annat håll men jo, de svarade ganska direkt.
 

richard1991

Cartier
Quartzen då? Hur är den? Känns den "liten"?

Jag har kollat på den "gamla" tavlan. Några nackdelar med den är att den inte har "taggar" vid 12 eller 6. Och bredden på bandet = 21mm. Annars är den fin som fan.
Har 39mm nya tavlan automat. Inga taggar vid 12 och 6 på den heller men inget som stör tycker jag. Grym klocka! :)
 

richard1991

Cartier
Det var min första automat också. Har den kvar och älskar den! Kör dock 39mm och givetvis den gamla tavlan med 12,6,9 markeringarna. Tycker att den nya tavlan är lite plottrig. Men det är fortfarande en grym klocka.
Visserligen partisk men jag tycker tvärtom. Gamla tavlan känns för mycket med extremt stora siffror och både punkter och streck vid resterande klockslag.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Visserligen partisk men jag tycker tvärtom. Gamla tavlan känns för mycket med extremt stora siffror och både punkter och streck vid resterande klockslag.
Som sagt fortfarande en grym klocka. Smaken är olika. Däremot så gillar jag den nya länken bättre. Det är snyggare med helborstat. Nu kör ha iofs alltid Nato.... Men ändå.
 

richard1991

Cartier
Som sagt fortfarande en grym klocka. Smaken är olika. Däremot så gillar jag den nya länken bättre. Det är snyggare med helborstat. Nu kör ha iofs alltid Nato.... Men ändå.
Absolut. Det är en fråga om tycke och smak, mena inget annat :).
Håller med om länken. Men å andra sidan är det lätt fixat att borsta den om man vill det (var någon som gjorde det i en annan tråd typ igår).
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Absolut. Det är en fråga om tycke och smak, mena inget annat :).
Håller med om länken. Men å andra sidan är det lätt fixat att borsta den om man vill det (var någon som gjorde det i en annan tråd typ igår).
Såg den tråden också. Kan erkänna att det kliar lite i fingrarna. Men tror inte att jag skulle använda länk ändå.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Verkar som Klockia har den nya tavlan men inte Uret.se, eller så har Uret gamla bilder.

Den nya tavlan har också röda sträck i kanten, snyggt på den svarta.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
41mm Automat.
image.jpg

Den nya tavlan va?

Jag gillar dom röda markeringarna i kanten.
 
Topp