• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svart klocka sökes

Stetes

Omega
Jag pratade med en vän häromdagen och vi hamnade på ämnet klockor. Han nämnde att han var sugen på köpa ny klocka och visade stolt upp sitt fynd... En Armani :banghead:

AR1451_main.jpeg


Jag försökte febrilt att övertala honom att köpa en Armaniklocka för 5 lax är en riktig dålig ide och att det finns mycket bra klockor att hitta i den prisklassen. Men när han ville ha exempel på bra klockor i den prisklassen gick jag bet, inte för att det inte finns bra klockor under 5000 utan för att han bestämt ville ha en helt svart klocka, likt den på bilden ovan. Jag visade några seiko bland annat men inget som fastnade, klockan ovan är i keramik men jag tror att PVD eller DLC går också bra, men ej att föredra. Så jag vänder mig till er för hjälp på den fronten, är det någon som har tips?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Orient Ray Raven (PVD) typ 1200 kr

Orient (med nåt modellnamn jag inte kommer ihåg), iaf en pilotklock med typ B tavla och PVD boett, kommer dock inte på länk bara på ett riktigt armband. Kostar också typ 1200 kr

EDIT:// för att bilder är bra...

Ray raven
image.jpg


Pilotklockan (finns även med grön och blå urtavla, samtliga tavlor är sunburst så vitt jag vet)
image.jpg
 

Stetes

Omega
Orient Ray Raven (PVD) typ 1200 kr

Orient (med nåt modellnamn jag inte kommer ihåg), iaf en pilotklock med typ B tavla och PVD boett, kommer dock inte på länk bara på ett riktigt armband. Kostar också typ 1200 kr

EDIT:// för att bilder är bra...

Ray raven

Pilotklockan (finns även med grön och blå urtavla, samtliga tavlor är sunburst så vitt jag vet)

Orient var ett bra tips, men jag tror att dom är lite för sportiga för hans smak tyvärr.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag skriver nu om sånt jag inte vet utan bara tror.
Men jag tror inte Armani klockan ovan är gjord i keramiskt material, då borde den kostat mer än 5k.
 

RDFG

Cartier
Citizen har ett par svarta rackare i 5000 kronorsspannet. Är på jobbet så kan inte lägga in bilder men länkar ett par förslag.
Alt 1

Alt 2

Alt 3

Alt 4

Kanske inget man köpt själv men i min mening ljusår bättre än någon 'keramisk' armaniklocka
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Exakt detta ämne har faktiskt diskuterats tidigare (får lite deja vu känsla) och jag tror kontentan blev att klockan är keramisk och prisvärd. Ring honom och säg att du ändrat uppfattning. :D
 
  • Like
Reactions: CLT

figaro

Cartier
2-Faktor
förklara att han betalar 30kr för ett Quartzverk som sitter i ur och penns klockor som sitter i ett billigt hölje designat av Armani.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Svart nog? ;)
CER21003B.jpg

ER21003B

Fast personligen tycker jag brorsan med vita index och visare är snyggare.

WV0581ER.jpg


Typ 1200:-, så kan ni dricka fulöl för resten.
 
Topp