• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svart läder på Explorer eller Sub?

Mackan.

Omega
Hej, jag föredrar personligen läder framför länk och min fråga är då om det vore helgerån att sätta svart läder på t.ex en 214270 eller en Sub No Date?

Om nån nu har det på sin klocka ser jag gärna bilder! :)
 

J&B

Omega
Personligen tror jag inte på svart läder men nedan får det att vattnas i munnen på mig. Då är jag iofs också lite av en Paneristi.
image.jpg
 

Mackan.

Omega
Är mer inne på en Explorer å jag köper helt argumentet att man inte bör sätta läder på en dykare. Gummi kanske. Tänkte jag frågar ändå.

Har dock sett en del schyssta bilder på Explorer med både svart å brunt läder. :)
 

månljus

Panerai
Man ska göra vad man vill men personligen tycker jag verkligen inte att det ser snyggt ut på någon av klockorna. Känns bara fel och ser även så ut.
 

Platinum

Cartier
Tycker vissa läderband fungerar riktigt bra på en Explorer. Däremot skulle jag inte få för mig att använda läder på en Sub.
Testa och se om du gillar det!
 

Pantzar

Omega
Tycker att båda klockorna gör sig bäst på länk, dock har jag sätt en del subs som har läder med "böjda" ändar vilket gör att det hela ser mycket trevligare ut ;)
 

A.J.

Panerai
Jag har provat läder på min 14060M... Åkte av direkt! Kändes helfel...!:confused:
Däremot tycker jag att ett schysst vintageläder funkar på Explorer I:)..den bärs dock lite mindre på läder jämfört med länk.
 

Mackan.

Omega
Tack för svaren! Jag är som sagt just nu inne på en Explorer å ska testa den snart så får vi se. Kanske länk känns kanon så frågan blir egal. :)
 
Nej tycker nog inte någon av dem passar speciellt bra på ett läderband, kanske utforskaren. Men hade jag velat slippa länk hade det fått bli rubberb.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Lite äldre klockor tycker jag ser helt ok ut på läder...



Fast äldre sub på oyster är svårslaget alla kategorier. Det är något speciellt med en oysterlänk, som vinner över det mesta IMHO.

 
Korrekt ovan.
Inget hindrar dig att byta tillbaka om du skulle finna att det inte passar. Även om jag, allt som oftast, föredrar länk så kan det vara trevligt med omväxling, och när länken är tillbaka så uppskattar jag den än mer. Testa!
 
Topp