• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svart på armen av länken.

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Såja! Badet är igång.... Lets wait.
image.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Gå lös med tandborsten och kör en sväng i kokande vatten.. därefter i ultraljudstvätten så ska du se att det blir en jäkla skillnad :)
 

M021

Rolex
2-Faktor
Precis! Vad jag har hört så skall det komma mycket svart avlagring från fake/kopia skiten, men det är bara vad jag har hört, Hehe, :D, min kopia jag köpte av Dr Doom har ju lädersnöre, så jag klarar mig från det problemet ;) .
Precis, förväntat mig lite bättre blekning på bezel insertet;) klaga hos dr d
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
En fråga till kollektivet. Kan man köra sin armlänk i diskmaskinen? Borde ju rensa bra på ett varmare program
 

jabla

Sarlacc
Påverkar vattenmängden resultatet?
Tänkte om man har för lite vatten i badet så kanske ultravågorna tappar kraft?
Brukar finnas maxnivå, borde finnas minnivå om det hade betydelse. Tror ultraljudselementen sitter i botten så det har nog ingen större betydelse bara det täcker objekten med råge.
 

adress

Friends of KS
När jag svettas så kryper svart skit ut ur länken.
Förstår att detta är avlagringar och skit från slitage i länken.
Börjar det bli läge för ultraljudstvätt då?

image.jpg
Ultraljudsvtätt från Kjell&Co ca 350kr. Vatten med3-4 droppar diskmedel. Klockan blir recondad och vattnet kolsvart. Lite högre kurs - en kaffesked ammoniak i vattnet också. Nyskick !
 

johpe

Panerai
2-Faktor
När det pratas och diskuteras recond av bilar/motorcyklar och krom så avråder alltid en massa människor från att använda just Yes för att det innehåller slipmedel (troligtvis små silikat kulor), men detta verkar inte vara ngt som oroar Klocksnackare?

Jag tycker det är lite konstigt, är folk oroliga över Yes på sin krom eller mattsvarta lack så borde det kanske vara en varningsflagga för Yes på fina klockor oxå?
 

Lithium

Cartier
När det pratas och diskuteras recond av bilar/motorcyklar och krom så avråder alltid en massa människor från att använda just Yes för att det innehåller slipmedel (troligtvis små silikat kulor), men detta verkar inte vara ngt som oroar Klocksnackare?

Jag tycker det är lite konstigt, är folk oroliga över Yes på sin krom eller mattsvarta lack så borde det kanske vara en varningsflagga för Yes på fina klockor oxå?

Inte kört i ultraljudstvätt men handdiskat mina klockor med yes och inte märk av några nya repor.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Nej, jag tror egentligen oxå att det är väldigt analt och överdrivet av de som avråder från Yes på mattsvart lack och krom och troligvis kan man aldrig härleda en repa till användandet av Yes.

Men tycker att det är lite konstigt att den diskussionen inte verkar ha existerat här på KS alls, där de flesta vill ta så bra hand om sina klockor som möjligt.
 

jhm

Panerai
När det pratas och diskuteras recond av bilar/motorcyklar och krom så avråder alltid en massa människor från att använda just Yes för att det innehåller slipmedel (troligtvis små silikat kulor), men detta verkar inte vara ngt som oroar Klocksnackare?

Jag tycker det är lite konstigt, är folk oroliga över Yes på sin krom eller mattsvarta lack så borde det kanske vara en varningsflagga för Yes på fina klockor oxå?


Har du någonsin lyckats repa något du diskat i YES? Tror inte att det där stämmer alls. Anledningen till att man inte tar det på billack, är att det tar bort vax och liknande och att det gör lacken trög (fettfri) snarare än hal, då bättre biltvättmedel innehåller produkter (vanligtvis silikon) som gör lacken halare, för att vattnet lättare skall rinna av.
 
Topp