• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Svart stållänk till Seiko Prospex Samurai

MrD

Basic
Hej,
Jag är lite sugen på att testa min Seiko Prospex Samurai (SRPB55K1) på svart stållänk så jag skulle behöva lite tips om vart jag kan hitta en svart länk (22mm) som passar den klockan. Helst mattsvart i oyster-look. Hittade tex denna: https://www.strapcode.com/store/22m...bmariner-clasp-black-p-3642.html#.W2rPHtUzZaQ
Vet dock inte om den passar Samuraien. Man vill ju helt minimera glipan mellan länken och boetten. Någon som har något tips? Tack på förhand!
Ska passa till denna:
seiko-srpb55k1-prospex.jpg

Hej,
Jag är lite sugen på att testa min Seiko Prospex Samurai (SRPB55K1) på svart stållänk så jag skulle behöva lite tips om vart jag kan hitta en svart länk (22mm) som passar den klockan. Helst mattsvart i oyster-look. Hittade tex denna: https://www.strapcode.com/store/22m...bmariner-clasp-black-p-3642.html#.W2rPHtUzZaQ
Vet dock inte om den passar Samuraien. Man vill ju helt minimera glipan mellan länken och boetten. Någon som har något tips? Tack på förhand!
Ska passa till denna:
seiko-srpb55k1-prospex.jpg
Tror det kan bli svårt att hitta en länk gjord för samurai. Beställ hem och prova, kan bli ballt.
Annars går det väl att lägga pvd själv. Vill minnas att jag läst om det på forumet.

Jag får beställa hem och prova! Tror du kommer se coolt ut även om det inte är anpassat för Samurai. Tackar!

Köp med raka ändlänkar om du ska köpa. Skx, sumo och de andra modellanpassade länkarna lär inte passa Sammyn.

Ja det såg nice ut. Men jag ska försöka lösa en stållänk innan jag ger mig på ett till gummi.

Det som va så bra med den länken jag skickade att jag ville ha i pvd är att end linksen passar Seiko Samurai perfekt. Några av de länkarna du hade med va för Seiko Turtle. Tror inte det blir bra fit. Men annars får jag köra på en rak som i din understa länk.

Det som va så bra med den länken jag skickade att jag ville ha i pvd är att end linksen passar Seiko Samurai perfekt. Några av de länkarna du hade med va för Seiko Turtle. Tror inte det blir bra fit. Men annars får jag köra på en rak som i din understa länk.
Missade att strapcode talade om att den passade samuraien. Men ta isåfall den översta av mina länkar, det var bara ändlänkarna som skiljde sig från det du önskar. Lycka till, hoppas de kan lösa det

Tillbaka
Topp